Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q7: obr do terénu bude od roku 2008 také hybridní

  12:57aktualizováno  12:57
Audi si na nezájem publika rozhodně nemůže stěžovat. Na letošním frankfurtském autosalonu však přitahoval její stánek neobvykle mnoho pozornosti. Ingolstadtský výrobce představil sériovou podobu svého SUV, vycházejícího z designové studie Pikes Peak. Audi Q7 se tak poprvé představilo veřejnosti v celé své kráse a velikosti.
Audi Q7

Audi Q7 - Audi Q7 na autosalonu ve Frankfurtu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Design nového SUV se čtyřmi kruhy ve znaku je do značné míry originální, ale zároveň poplatný svým současným sourozencům.

I přes svou mohutnost nezakrývá sportovního ducha.

Díky předsazené jednodílné masce chladiče má velmi svérázný výraz a sebevědomí na rozdávání.

Dvojtónové lakování podtrhuje vizuální dojem

Stylisticky vůz působí velmi čistě, rozhodně neskrývá svou mohutnost. Efektní vizuální dojem podtrhuje dvojtónové lakování, kde spodní části nárazníků a boční prahy jsou opatřeny jiným odstínem laku než zbytek karoserie.

Co do rozměrů je nové Audi Q7 opravdový obr. Délkou 5086 mm, šířkou 1983 mm a výškou 1737 mm přerostl i svého sourozence a vlajkovou loď značky, model A8, ve všech ohledech. Výlučné postavení má díky obřím rozměrům i mezi současnými konkurenty.

Interiér hýčká

Vnitřní prostor je především zásluhou rozvoru, který přesahuje 3 metry, velmi prostorný. Pětici pasažérů na palubě tohoto korábu hýčká přebytek místa prakticky ve všech směrech.

V alternativním sedmimístném uspořádání si zadní dvojice již tolik pohodlí neužije a ani přístup k poslední řadě sedadel není právě nejsnazší. Tento deficit vynahrazuje nejmladší z rodu Audi variabilitou interiéru. Osmadvacet kombinací uspořádání sedadel je v této kategorii hodně nadstandardní počet. Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 775 litrů.

Interiér modelu Q7 převzal to nejlepší od svých sourozenců A6 a A8. Ovládací prvky jsou sdruženy do logických skupin, většina nastavení se provádí pomocí centrálního systému MMI.

Pod kapotou motoru našly prozatím místo dva osvědčené agregáty, zážehový osmiválec s přímým vstřikem paliva 4,2 FSI a vznětový šestiválec se systémem common-rail 3,0 TDI. V průběhu příštího roku se paleta pohonných jednotek pravděpodobně ještě rozšíří.

Concept Q7 hybrid

V pozadí zájmu nezůstal ani koncept Q7 hybrid. Jak samotný název napovídá, jedná se o vůz s kombinovaným pohonem. V tomto případě došlo ke spojení spalovacího motoru 4,2 FSI V8 s elektromotorem o výkonu 32 kW, který má zde dvojí funkci. Buď slouží samočinně k rozhýbání stojícího vozu, nebo sekunduje spalovacímu ústrojí při akceleraci.

Elektromotor funguje zároveň jako generátor a převádí energii nahromaděnou při brzdění zpět do akumulátorů, současně zastává i funkci startéru spalovacího motoru, který se při nečinnosti delší než 3 vteřiny automaticky odpojuje.

Elektrická jednotka je umístěna mezi motorem a měničem automatické převodovky. NiMH akumulátory a měnič napětí našly své místo v prostoru pro rezervní kolo. Praktické využití vozu se tak téměř nezměnilo a pohotovostní hmotnost se zvýšila o pouhých 140 kg.

Hybridní koncepcí se podařilo zlepšit již tak výtečné dynamické vlastnosti a zároveň snížit kombinovanou spotřebu o 13 %. Pro úsporu elektrického proudu je střecha konceptu Q7 hybrid navíc opatřena solárními články, které zajišťují klimatizování a osvětlení stojícího vozu. Sériová podoba tohoto hybridního SUV by mohla spatřit světlo světa do roku 2008.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.