Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parádní koncept doputuje do výroby. Q8 ukazuje interiér audi zítřka

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jeden z nejparádnějších konceptů na autosalonu v Ženevě parkuje na stánku Audi. Samozřejmě je to SUV. Není to ale jen stylistické cvičení, majestátní Q8 doputuje do výroby. Prohlédněte si dobře interiér, ten se realizace v sériovém autě představí ještě dřív.

Z Audi Q8 Sport bude sériové auto příští rok. Interiéru se však dočkáme už letos. Rupert Stadler, šéf značky na autosalonu v Ženevě prozradil, že ten parádní vnitřek bude mít nové Audi A8, které se představí za pár měsíců. Přístrojovce vládnou dva velké dotykové displeje a designéři ji téměř zcela „očistili“ od mechanických ovladačů. Nechybí průhledové (head-up) displeje promítající důležitá provozní a navigační data jakoby na vozovku. Specialitou je třeba ovládání klimatizace - i to samozřejmě obsluhuje dotykový panel. Jakmile senzory v sedadle rozpoznají přítomnost spolujezdce vpředu, objeví se na dotykovém displeji ovládací panel klimatizace pro jeho část interiéru. Cestuje-li řidič sám, funkce se nespustí.

Audi Q8 Sport Concept na ženevském autosalonu

Vrchol řady Q německé značky má v podobě konceptu pět metrů délky, na šířku se rozpíná do dvou metrů, rozvor je třímetrový. Atletické proporce zdůrazňuje jen 1,7metrová výška. Sportovní linky dokreslují bezrámová okna dveří. Ty se otvírají prostřednictvím dotykových prvků. Jakmile se ruka dotkne senzorů v kruzích loga Audi na střešním sloupku B nebo C, dveře se otevřou do definované polohy. To bývala donedávna manýra stavitelů konceptů, moderní technika ji ovšem umožňuje přenést do sériové reality. Je tedy možné, že u tak drahého a nóbl auta si Audi dopřeje libůstku v podobě boků nenarušovaných klikami.

Majestátní vzhled podtrhují třiadvacetipalcové ráfky (pneumatikami rozměru 305/35) a pod nimi karbonkeramické brzy. Šušká se, že základem pro sériové provedení by mohly být dvaadvacetipalcová kola.

Audi Q8 Sport

Šperkem na dramaticky tvarované karoserii jsou světla. Tlumená a dálková světla používají techniku Digital-Matrix Laser, který dává autu modrý laserový světelný podpis ve tvaru písmene X; laserová světla by měla doputovat do sériového provedení. Paprsek světla, rozdělený na více než milion pixelů, osvětluje vozovku s vysokým rozlišením. LED diody obsluhují směrovky a světlomety pro denní svícení.

Koncept má konfiguraci interiéru pro čtyři, sériové provedení podle zvyklostí dostane do druhé řady sedák pro tři a za něj ještě možnost připlatit za dvě křesla pro děti do třetí řady. Na druhou stranu, u velkopanských limuzín bývají za příplatek všelijak polohovatelné trůny pro cestující vzadu, takže i sériové Q8 bude možná i čtyřmístné.

Pod šikmo skloněným víkem kufru je v konceptu místo na 630 litrů bagáže.

Audi Q8 Sport
Audi Q8 Sport

Kromě parádního ostrého vzhledu stojí za pozornost i technika. Q8 má v útrobách šestiválcový vidlicový benziňák 3.0 TFSI osazený elektricky poháněným turbodmychadlem (roztočí se na 70 000 otáček za minutu během necelých 250 milisekund) z monstrózního Audi SQ7 doplněný o hybridní systém (tzv. mild hybrid) . Elektromotor funguje jako startér a je uložený mezi klikovým hřídelem a převodovkou (osmistupňový automat). Obstarává rekuperaci elektřiny při brzdění a naopak umí benziňáku vypomoci svými 20 kW a 170 newtonmetry. Kombinovaný výkon systému je 350 kW (476 k).

Fotogalerie

Maximálních 700 Nm točivého momentu zrychlí Q8 z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a v akceleraci může pokračovat až k nejvyšší rychlosti 275 km/h.

Audi udává na 85litrovou nádrž dojezd více než 1200 kilometrů. Kdyby auto poháněl jen benzinový motor, měl by vůz prý o litr vyšší spotřebu.

Koncept dostal trvalý pohon všech kol; nechybí vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči, podvozek je nastavitelný v rozsahu 90 mm.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.