Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Quattro Nuvolari: s pětilirem pod kapotou

  17:35aktualizováno  17:35
Ženeva - Po legendárním závodníkovi minulosti Taziu Nuvolarim pojmenovala ingolstadtská automobilka svůj koncept čtyřmístného kupé. Na moderním a nápaditém designu studie bychom čtyři kruhy Audi snad ani nečekali. Studie v ničem neodkazuje na klasický styl automobilky, jediným znakem příslušnosti k ní jsou přední světlomety a tvar mřížky chladiče.

Impozantní kupé s vyváženými proporcemi působí agresivně a zároveň elegantně. Kupé 2+2 je dlouhé 4.8 metru, široké 1.92 metru a vysoké 1.41 metru. Rozvor činí 2.89 metru. Pod karoserií z hliníku trůní motor o objemu 5.0 biturbo, ktery, jak už samo pojmenování vozu napovídá, pohání všechna kola. Přeplňovaný motor dokáže rozjet automobil z 0 na 100 km/h za 4.1 s, ručička tachometru se zastaví až na rychlosti 250 kilometrů v hodině, kde zasáhne elektronický omezovač.

Výkon pětiliru je 441kW - 600koní, maximálního točivého momentu 750 Nm dosáhne při 2000 otáčkách. Na studii "nuvolari" technici z Audi samozřejmě použili nejmodernější technologie, příkladem mohou být jedenadvacetipalcové pneumatiky využívající system PAX, nebo led diody použité na světlomety. Audi Nuvolari disponuje systémem regulace výšky podvozku: normal - 100mm od povrchu vozovky, dálniční /při rychlostech nad 160km/h/ - 90mm a nakonec terénní /do 40km/h/ -110mm.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.