Audi Quattro Nuvolari: s pětilirem pod kapotou

  • 21
Ženeva - Po legendárním závodníkovi minulosti Taziu Nuvolarim pojmenovala ingolstadtská automobilka svůj koncept čtyřmístného kupé. Na moderním a nápaditém designu studie bychom čtyři kruhy Audi snad ani nečekali. Studie v ničem neodkazuje na klasický styl automobilky, jediným znakem příslušnosti k ní jsou přední světlomety a tvar mřížky chladiče.

Impozantní kupé s vyváženými proporcemi působí agresivně a zároveň elegantně. Kupé 2+2 je dlouhé 4.8 metru, široké 1.92 metru a vysoké 1.41 metru. Rozvor činí 2.89 metru. Pod karoserií z hliníku trůní motor o objemu 5.0 biturbo, ktery, jak už samo pojmenování vozu napovídá, pohání všechna kola. Přeplňovaný motor dokáže rozjet automobil z 0 na 100 km/h za 4.1 s, ručička tachometru se zastaví až na rychlosti 250 kilometrů v hodině, kde zasáhne elektronický omezovač.

Výkon pětiliru je 441kW - 600koní, maximálního točivého momentu 750 Nm dosáhne při 2000 otáčkách. Na studii "nuvolari" technici z Audi samozřejmě použili nejmodernější technologie, příkladem mohou být jedenadvacetipalcové pneumatiky využívající system PAX, nebo led diody použité na světlomety. Audi Nuvolari disponuje systémem regulace výšky podvozku: normal - 100mm od povrchu vozovky, dálniční /při rychlostech nad 160km/h/ - 90mm a nakonec terénní /do 40km/h/ -110mm.