Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejšílenější limuzína světa: Britové překopali Audi R8 na osm sedadel

aktualizováno 
Místo krátkého sporťáku šíleně dlouhý jezevčík. Z dvoumístného kupé Audi R8 vytvořila britská firma osmidveřové monstrum pro stejný počet pasažérů. Výkonný motor zůstal, s ohledem na délku si ale spěchající řidiči musí dát pozor na silniční retardéry.

Audi R8 Limo | foto: Limobroker

Dlouhé limuzíny jsou populární především v USA, ale pro nejrůznější akce je pronajímají firmy po celém světě včetně České republiky. Ve většině případů jsou postavené na základech velkých amerických sedanů či velkých modelů německých prémiových značek. Občas se ale najdou i velmi podivné kreace.

U nás se například ústečtí nadšenci pustili do prodlužování staré škodovky, na ulici lze potkat také řádně natažené hummery, mini nebo další auta. Britská půjčovna aut Limobroker chce ovšem v limuzínách hrát vyšší ligu. A tak si po limuzíně vytvořené z Ferrari Modena nechává vyrobit u firmy Carbonyte UK ještě bláznivější na základech sportovního Audi R8.

Ač špičkové sportovní audi možná nemá takovou prestiž jako třeba italské značky Ferrari či Lamborghini, výkonově za nimi nijak nezaostává. Vedle základního osmiválce dává značka nad zadní nápravu i desetiválec FSI se základním výkonem 386 kW (525 koní). A právě tento motor, který stojí na pohonné jednotce z Lamborghini Gallardo, si britská firma pro svůj nový vůz vybrala.

Audi R8 Limo

Limuzína Audi R8 by měla mít obdobné výkonové parametry jako originální vůz. S ohledem na zvýšenou hmotnost celé konstrukce je ale pravděpodobné, že sprint z nuly na sto asi bude trvat déle než 3,9 sekundy u originálu. A stejně nepravděpodobné bude, aby se limuzína proháněla po německých dálnicích rychlostmi přes 300 kilometrů za hodinu, což originální Audi R8 zvládá bez problémů. I tak ale má být limuzína Audi R8 nejrychlejším automobilovým jezevčíkem na světě.

Fotogalerie

Na první pohled limuzína nezapře základ u audi, ale že dárcem orgánů byl právě model R8, už tolik patrné není. Ostatně, nic jiného než předek a zadek z auta nezůstal. Kabina se prodloužila na čtyři páry dveří. První je tradiční, další tři se vyklápějí vzhůru. V interiéru má každý pasažér samostatné sedadlo. Klasický koncept interiéru dlouhých limuzín s pohovkami by se ke sportovnímu charakteru auta nehodil a do auta by se gauče pravděpodobně ani nevešly. Středem interiéru probíhá masivní tunel, který vypomáhá pevnosti karoserie.

Půjčovna Limobroker zatím představila jen počítačové návrhy nového přírůstku svého portfolia. Na autě se pracuje a první zákazníci se s ním svezou, pokud vše půjde podle plánu, v květnu letošního roku. Že by se přestavbu nepodařilo realizovat, není pravděpodobné. Výrobce Carbonyte UK není v byznysu žádný nováček a prodloužených aut už vyrobil pěknou řádku včetně limuzín z ferrari nebo bentleyů.

Půjčovna věří, že o bláznivou limuzínu bude velký zájem především mezi svatebčany. Ostatně, s tímto autem se asi podaří stihnout každý obřad. Jen na silnici nesmí být retardéry nebo ostré zatáčky. V přímce na dobré silnici ale pojede jako ďas.

Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.