Audi R8 Limo

Audi R8 Limo | foto: Limobroker

Nejšílenější limuzína světa: Britové překopali Audi R8 na osm sedadel

  • 21
Místo krátkého sporťáku šíleně dlouhý jezevčík. Z dvoumístného kupé Audi R8 vytvořila britská firma osmidveřové monstrum pro stejný počet pasažérů. Výkonný motor zůstal, s ohledem na délku si ale spěchající řidiči musí dát pozor na silniční retardéry.

Dlouhé limuzíny jsou populární především v USA, ale pro nejrůznější akce je pronajímají firmy po celém světě včetně České republiky. Ve většině případů jsou postavené na základech velkých amerických sedanů či velkých modelů německých prémiových značek. Občas se ale najdou i velmi podivné kreace.

U nás se například ústečtí nadšenci pustili do prodlužování staré škodovky, na ulici lze potkat také řádně natažené hummery, mini nebo další auta. Britská půjčovna aut Limobroker chce ovšem v limuzínách hrát vyšší ligu. A tak si po limuzíně vytvořené z Ferrari Modena nechává vyrobit u firmy Carbonyte UK ještě bláznivější na základech sportovního Audi R8.

Ač špičkové sportovní audi možná nemá takovou prestiž jako třeba italské značky Ferrari či Lamborghini, výkonově za nimi nijak nezaostává. Vedle základního osmiválce dává značka nad zadní nápravu i desetiválec FSI se základním výkonem 386 kW (525 koní). A právě tento motor, který stojí na pohonné jednotce z Lamborghini Gallardo, si britská firma pro svůj nový vůz vybrala.

Audi R8 Limo

Limuzína Audi R8 by měla mít obdobné výkonové parametry jako originální vůz. S ohledem na zvýšenou hmotnost celé konstrukce je ale pravděpodobné, že sprint z nuly na sto asi bude trvat déle než 3,9 sekundy u originálu. A stejně nepravděpodobné bude, aby se limuzína proháněla po německých dálnicích rychlostmi přes 300 kilometrů za hodinu, což originální Audi R8 zvládá bez problémů. I tak ale má být limuzína Audi R8 nejrychlejším automobilovým jezevčíkem na světě.

Na první pohled limuzína nezapře základ u audi, ale že dárcem orgánů byl právě model R8, už tolik patrné není. Ostatně, nic jiného než předek a zadek z auta nezůstal. Kabina se prodloužila na čtyři páry dveří. První je tradiční, další tři se vyklápějí vzhůru. V interiéru má každý pasažér samostatné sedadlo. Klasický koncept interiéru dlouhých limuzín s pohovkami by se ke sportovnímu charakteru auta nehodil a do auta by se gauče pravděpodobně ani nevešly. Středem interiéru probíhá masivní tunel, který vypomáhá pevnosti karoserie.

Půjčovna Limobroker zatím představila jen počítačové návrhy nového přírůstku svého portfolia. Na autě se pracuje a první zákazníci se s ním svezou, pokud vše půjde podle plánu, v květnu letošního roku. Že by se přestavbu nepodařilo realizovat, není pravděpodobné. Výrobce Carbonyte UK není v byznysu žádný nováček a prodloužených aut už vyrobil pěknou řádku včetně limuzín z ferrari nebo bentleyů.

Půjčovna věří, že o bláznivou limuzínu bude velký zájem především mezi svatebčany. Ostatně, s tímto autem se asi podaří stihnout každý obřad. Jen na silnici nesmí být retardéry nebo ostré zatáčky. V přímce na dobré silnici ale pojede jako ďas.