Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do terénu ne, na silnici jako střela. Audi poladilo SUV Q3

aktualizováno 
Malé SUV s obrovskými koly a dynamitem pod kapotou. Nedává to příliš smysl, ale Audi Q3 je zatím jen konceptem a u těch můžeme přimhouřit obě oči. Na stovku dosprintuje bachratá audinka za pouhých 5,2 sekundy, maximální rychlost je 265 kilometrů za hodinu. Audi představilo i plážový koncept Q3 pro milovníky kitesurfingu.

Audi RS Q3 | foto: Audi

Zatím je jasně nejsilnější malé SUV od Audi jen konceptem, který automobilka vystavila na autosalonu v Pekingu. O sériové výrobě dosud oficiálně nepadlo ani slovo, ale podle zákulisních spekulací by se zájemci měli dočkat ještě letos. Velmi podobný vůz navíc Audi již vystavovalo začátkem roku na autosalonu v Detroitu pod názvem Q3 Vail.

Audi RS Q3

Velká kola jsou v kurzu a Audi RS Q3 je má rovnou dvacetipalcová. Auto dostalo o 2,5 centimetru snížený podvozek a při délce necelých 4,4 metru a výšce pod 1,6 metru tak už téměř ztrácí siluetu SUV. S velkými koly auto vypadá spíš jak bachratý hatchback než praktické auto pro lehčí terén. Pro porovnání: standardem u řady Q3 jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek jsou k mání maximálně devatenáctipalcové disky.

Jenže do terénu koncept Audi RS Q3 nemíří. Tohle auto má po dálnicích prohánět prémiové sedany a s výkonným motorem se může pustit do křížku i s mnohými sportovními auty. Terénním hrátkám by jistě neprospěl snížený podvozek a i zvolený pohon všech kol je určený spíš na silnice než do terénu.

Koncept RS má primárně poháněná jen přední kola, zadní se připojují podle potřeby pomocí spojky Haldex. Kultovní označení Quattro ale na přední masce nechybí. Převodovka S tronic je sedmistupňová s možností řazení pádly pod volantem.

Audi RS Q3

Pod kapotou má RS Q3 pětiválcový 2,5litrový přeplňovaný motor TFSI s výkonem 265 kW (360 koní), který jinak automobilka montuje do sportovních modelů TT RS nebo RS 3. V jejich případě má motor výkon o 15 kW nižší. Novinka RS Q3 ale bude o poznání těžší, takže se na stovku dostane za 5,2 sekundy, což je o půl sekundy horší hodnota než u zmíněných modelů. Ovšem i to je na auto kategorie SUV s horší aerodynamikou výborná hodnota. A jelikož je RS Q3 koncept, není maximální rychlost omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ale auto se rozjede ještě o 15 kilometrů rychleji.

Fotogalerie

Novinka je jasně nejsilnějším modelem v řadě Q3. Doposud nejvýkonnější model s dvoulitrovým přeplňovaným motorem má výkon "jen" 155 kW. Slabší benzinový motor dává 125 kW, diesely pak 103 a 130 kW. Model RS Q3 tak svým sourozencům značně odskočil.

Výstavní kousek musí vypadat dobře ve všech směrech. A tak si Audi dalo záležet i na motorovém prostoru. Najdeme tam krycí panel z uhlíkových vláken, červenou hlavu motoru, potrubí z leštěné oceli a třeba i otevřený sportovní vzduchový filtr.

Pro prezentaci konceptu výrobce zvolil výrazný modrý lak, který se v drobných motivech objevuje i v luxusním interiéru. Modrá kůže zdobí boky sportovních sedadel a najdeme jí i ve výplních dveří. Zbytek interiéru je převážně černý, a to včetně výplně stropu či kůží obšité palubní desky. Samozřejmostí je sportovní volant, sportovní pedály a všudypřítomné emblémy RS Q3.

Jinlong yufeng - Zlatý drak ve větru

Američany lákalo Audi začátkem roku na snowboardový koncept Vail, Číňany pro změnu láká na kitesurfingový model Jinlong yufeng. Zlatožlutý model Q3 si veze na střeše dva kity a zevnějšek auta je laděný pro cesty na písečné pláže, kde se tento sport provozuje. Zajímavostí je speciální rohož v kufru, která chrání prostor před pískem, ale poslouží i jako plážová rohožka. Se zlatožlutou barvou karosérie ladí i interiér. Ve výbavě jsou dvě kamery, které přenáší obraz z helmy nebo kitu přímo do auta.

Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng

O pohon se stará přeplňovaný 2,5litrový motor TFSI s výkonem 228 kW. Auto s ním jede 250 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 5,5 sekundy. Koncept má o čtyři centimetry širší rozchod obou náprav a světlou výšku výrobce zvýšil o tři centimetry. Není pravděpodobné, že by se přímo v této podobě dostalo auto do výroby, navíc i jméno je mimo Čínu nepoužitelné.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.