Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do terénu ne, na silnici jako střela. Audi poladilo SUV Q3

aktualizováno 
Malé SUV s obrovskými koly a dynamitem pod kapotou. Nedává to příliš smysl, ale Audi Q3 je zatím jen konceptem a u těch můžeme přimhouřit obě oči. Na stovku dosprintuje bachratá audinka za pouhých 5,2 sekundy, maximální rychlost je 265 kilometrů za hodinu. Audi představilo i plážový koncept Q3 pro milovníky kitesurfingu.

Audi RS Q3 | foto: Audi

Zatím je jasně nejsilnější malé SUV od Audi jen konceptem, který automobilka vystavila na autosalonu v Pekingu. O sériové výrobě dosud oficiálně nepadlo ani slovo, ale podle zákulisních spekulací by se zájemci měli dočkat ještě letos. Velmi podobný vůz navíc Audi již vystavovalo začátkem roku na autosalonu v Detroitu pod názvem Q3 Vail.

Audi RS Q3

Velká kola jsou v kurzu a Audi RS Q3 je má rovnou dvacetipalcová. Auto dostalo o 2,5 centimetru snížený podvozek a při délce necelých 4,4 metru a výšce pod 1,6 metru tak už téměř ztrácí siluetu SUV. S velkými koly auto vypadá spíš jak bachratý hatchback než praktické auto pro lehčí terén. Pro porovnání: standardem u řady Q3 jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek jsou k mání maximálně devatenáctipalcové disky.

Jenže do terénu koncept Audi RS Q3 nemíří. Tohle auto má po dálnicích prohánět prémiové sedany a s výkonným motorem se může pustit do křížku i s mnohými sportovními auty. Terénním hrátkám by jistě neprospěl snížený podvozek a i zvolený pohon všech kol je určený spíš na silnice než do terénu.

Koncept RS má primárně poháněná jen přední kola, zadní se připojují podle potřeby pomocí spojky Haldex. Kultovní označení Quattro ale na přední masce nechybí. Převodovka S tronic je sedmistupňová s možností řazení pádly pod volantem.

Audi RS Q3

Pod kapotou má RS Q3 pětiválcový 2,5litrový přeplňovaný motor TFSI s výkonem 265 kW (360 koní), který jinak automobilka montuje do sportovních modelů TT RS nebo RS 3. V jejich případě má motor výkon o 15 kW nižší. Novinka RS Q3 ale bude o poznání těžší, takže se na stovku dostane za 5,2 sekundy, což je o půl sekundy horší hodnota než u zmíněných modelů. Ovšem i to je na auto kategorie SUV s horší aerodynamikou výborná hodnota. A jelikož je RS Q3 koncept, není maximální rychlost omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu, ale auto se rozjede ještě o 15 kilometrů rychleji.

Fotogalerie

Novinka je jasně nejsilnějším modelem v řadě Q3. Doposud nejvýkonnější model s dvoulitrovým přeplňovaným motorem má výkon "jen" 155 kW. Slabší benzinový motor dává 125 kW, diesely pak 103 a 130 kW. Model RS Q3 tak svým sourozencům značně odskočil.

Výstavní kousek musí vypadat dobře ve všech směrech. A tak si Audi dalo záležet i na motorovém prostoru. Najdeme tam krycí panel z uhlíkových vláken, červenou hlavu motoru, potrubí z leštěné oceli a třeba i otevřený sportovní vzduchový filtr.

Pro prezentaci konceptu výrobce zvolil výrazný modrý lak, který se v drobných motivech objevuje i v luxusním interiéru. Modrá kůže zdobí boky sportovních sedadel a najdeme jí i ve výplních dveří. Zbytek interiéru je převážně černý, a to včetně výplně stropu či kůží obšité palubní desky. Samozřejmostí je sportovní volant, sportovní pedály a všudypřítomné emblémy RS Q3.

Jinlong yufeng - Zlatý drak ve větru

Američany lákalo Audi začátkem roku na snowboardový koncept Vail, Číňany pro změnu láká na kitesurfingový model Jinlong yufeng. Zlatožlutý model Q3 si veze na střeše dva kity a zevnějšek auta je laděný pro cesty na písečné pláže, kde se tento sport provozuje. Zajímavostí je speciální rohož v kufru, která chrání prostor před pískem, ale poslouží i jako plážová rohožka. Se zlatožlutou barvou karosérie ladí i interiér. Ve výbavě jsou dvě kamery, které přenáší obraz z helmy nebo kitu přímo do auta.

Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng
Audi Q3 jinlong yufeng

O pohon se stará přeplňovaný 2,5litrový motor TFSI s výkonem 228 kW. Auto s ním jede 250 kilometrů za hodinu a na stovku vystřelí za 5,5 sekundy. Koncept má o čtyři centimetry širší rozchod obou náprav a světlou výšku výrobce zvýšil o tři centimetry. Není pravděpodobné, že by se přímo v této podobě dostalo auto do výroby, navíc i jméno je mimo Čínu nepoužitelné.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz