Audi RS3 Sportback má 340 koní. Tak rychlou nákupní tašku neseženete

  11:53
Audi se s novou sportovní verzí modelu A3 pořádně pochlapilo. Model RS3 Sportback má výkonu na rozdávání a tak se na stovku dostane za neuvěřitelných 4,6 sekundy.
Audi RS3 Sportback

Audi RS3 Sportback | foto: Audi

Audi A3 je populární model a na našich silnicích hojně k vidění ve všech produkovaných generacích. Jenže když pohlédneme do nabídky nových skladových vozů nebo mezi ojetiny, najdeme převážně základní benzínový motor 1,6 nebo nejslabší turbodiesel. Audi A3 je prostě primárně auto do města, pravda, luxusnější kategorie a vyšší ceny.

Audi RS3 Sportback

Jenže RS3 Sportback je z úplně jiného těsta. Základní tvary karoserie se sice od běžných variant A3 Sportback zásadně neliší, ale zkušené oko samozřejmě snadno odhalí sportovní náturu RS3. To nejdůležitější je ale skryto pod kapotou. Nová RS3 si vzala za vzor dávnou RS2 ze začátku devadesátých let a tak má pětiválcový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru s ohromujícím výkonem 340 koní, což je v přepočtu rovných 250 kW. Dechberoucí je i hodnota točivého momentu 450 Nm, který je k dispozici již od 1600 až do 5300 otáček. Stejný motor řádí pod kapotou Audi TT RS.

Výkonu má RS3 Sportback hodně, ale velmi důležitým parametrem je i její hmotnost 1575 kilogramů. Není to úplně málo, ale s ohledem na současnou otylost aut je to hodnota výborná a výraznou měrou přispívá ke špičkovým výkonům. Maximální rychlost 250 kilometrů za hodinu nepřekvapí, auto v této rychlosti přiškrtí elektronický omezovač, jinak by jelo zcela jistě i rychleji.

Poklonu však musíme nové audince vyseknout při pohledu na čas, který potřebuje při zrychlení z nula na stovku. RS3 to zvládne za pouhých 4,6 sekundy, což je hodnota přímo snová. Tak rychlou nákupní tašku jinde neseženete a na světlech vás předjede jen pár supersportů.

Audi RS3 Sportback

Potenciální zájemce na jednu stranu potěší pro Audi tradiční trvalý pohon všech kol Quattro, na druhou nepotěší absence manuální převodovky. Nová RS3 Sportback bude totiž dostupná jen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem Stronic. Ten má samozřejmě i manuální režim, ale manuál je manuál.

Podle výrobce bude RS3 docela úsporným autem. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 9,1 litru, což je vcelku přijatelná hodnota. Ale asi ani ten největší optimista nevěří, že se podobným hodnotám přiblíží při ostré jízdě, kterou RS jistě poskytne. Dodejme, že pro nižší spotřebu výrobce vybavil novinku olejovým čerpadlem s proměnnou účinností a alternátor dokáže částečně rekuperovat energii při brzdění.

Audi RS3 Sportback

Jako správný top model řady A3 má novinka řadu vylepšení, kterými se od běžných variant odlišuje. Za nízkou hmotností stojí například kompozitové blatníky, odlehčená jsou i devatenáctipalcová kola. Audi se chlubí, že i srdce RS3 je velmi kompaktní a lehký agregát. Je dlouhý jen 49 centimetrů a váží 183 kilogramů.

Upravený je i podvozek, který má oproti běžné A3 Sportback rozšířený rozchod na 1,528 metru vpředu a 1,564 metru u zadní nápravy. Podvozek je snížený o 25 milimetrů a naopak zvětšené kotouče mají vpředu průměr 370 milimetrů a vzadu 310 milimetrů. A pro milovníky ostrého zvuku je ve výfukové soustavě umístěný ventil, který po stisku tlačítka sport vyloudí ještě hlubší tóny. Změn doznal i interiér se sportovními sedadly a efektním obšitím červenou nití. Nové audi má v základu prvky příplatkové výbavy a nechybí vnější sportovní kit karoserie.

Vcelku překvapující je startovní cena RS3 Sportback. Tedy alespoň ta německá, tuzemskou ještě importér nestanovil. Novinka má stát těsně pod 50 000 euro, což je v přepočtu 1,25 milionu korun. To je slušná částka, především s ohledem na cenu méně ostré verze S3, za kterou si podle českého ceníku Audi žádá 1,13 milionu korun za verzi Sportback a automatickou převodovku Stronic. Audi S3 má taktéž pohon všech kol Quattro, ale pohání jí jen dvoulitrový turbo motor s výkonem 195 kW. Audi S3 je k dispozici i jako třídveřový hatchback, nová RS3 se bude vyrábět pouze jako pětidveřový Sportback.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...