Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi RS4: vlk v rouše beránčím

  9:35aktualizováno  9:35
Tři, dva, jedna...START! Na stovce jste za 4,8 sekundy. Uhánět dvěstěpadesátkou? Žádný problém! Ingolstadtská automobilka si největší novinky schovává na podzimní frankfurtský autosalon, do Ženevy přivezla i přesto auto, které umí pořádně rozproudit krev: sportovní Audi RS4.

Audi: pro sportsmeny i klidné taťky od rodin

RS4 jsou vlastně dvě auta v jednom: ráno s ním dojedete do práce a odpoledne na okruh.

První oční kontakt s rudým ďáblem na stánku Audi klame.

Elegantní a čisté linie... zdá se, že vše je, jak má u A4 být. Při bližším ohledání ale zjistíme, že ostrá verze RS4 je jiná od mřížky chladiče ke chromovým koncovkám výfuku.

Z obyčejné A4 toho zbylo méně, než by se na první pohed mohlo zdát, na stánku Audi v Ženevě stojí téměř supersport.

Jak tradice Audi velí, model A4 musí dostat také sportovní verzi. To, že toho bude model, nosící označení RS4, umět trochu více, naznačuje už tvarování předního nárazníku, kterému vévodí obrovská mřížka chladiče vyplněná strukturou včelí plástve. Co ještě napoví, že s autem "není všechno vpořádku"? Výrazné prahy a na horní hraně kufru lišta spojleru. Vše je jasné při pohledu na spodní díl nárazníku s dvěma koncovkami výfuku.

Až RS4 zaparkujete vedle té obyčejné, kterou jezdí soused, zjistíte, že ta vaše je o 3 centimetry nižší. Zvětšíl se i rozchod kol, takže se osmnáctipalcové ráfky (připlatit půjde i za "devatenáctky") do podběhů taktak vejdou.

Konstruktéři Audi milují hliník, nejen že z něho je valná část auta postavena, hodně ho také najdeme v interiéru. Na jednom z hliníkových ramen volantu najde řidič magické tlačítko "sport". Mozek celého auta jeho zmáčknutí chápe jako pokyn k nastavení motoru ke sportovní jízdě.

Až bude řidič dovádět v zatáčkách, ocení sportovní sedadla s regulovatelnými bočnicemi, které obejmou a nepustí ani při sebezběsilejším průjezdu vracečkou.

To nejdůležitější, co dělá z RS4 auto na zbrojní pas, se skrývá pod přední kapotou. Osmiválec 4,2 litru s přímým vstřikováním paliva FSI umí auto rozdovádět výkonem 420 koní (309 kW). Než zasáhne omezovač bude ručička otáčkoměru ukazovat 8250 ot./min. Šest stupňů manuální převodovky rozděluje maximální kroutící moment  430 Nm na všechna čtyři kola, jak jinak u Audi. Systém pohonu všech čtyř kol si v Ingolsadtu šlechtí už 25 let. V RS4 umí pohon všech kol quattro, vybavený diferenciálem Torsen, rozdělovat točivý moment asymetricky a dynamicky mezi jednotlivá kola.

Auto kočírují větší kotouče brzd (za mokra samočinně vysoušenými), jistější jízdní vlastnosti mají na starosti aktivní tlumiče. Stabilizační systém ESP je nastaven tak, aby začal řidiči do řízení "mluvit" později, ale o to agresivněji.

Na měření sil s RS4 si sežeňte něco, co umí atakovat stokilometrovou rychlost za 4,8 vteřiny, jinak budete poraženi. Elektronicky omezená maximální rychlost je obligátních 250 km/h.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.