Audi RS4: vlk v rouše beránčím

  • 156
Tři, dva, jedna...START! Na stovce jste za 4,8 sekundy. Uhánět dvěstěpadesátkou? Žádný problém! Ingolstadtská automobilka si největší novinky schovává na podzimní frankfurtský autosalon, do Ženevy přivezla i přesto auto, které umí pořádně rozproudit krev: sportovní Audi RS4.

Audi: pro sportsmeny i klidné taťky od rodin

RS4 jsou vlastně dvě auta v jednom: ráno s ním dojedete do práce a odpoledne na okruh.

První oční kontakt s rudým ďáblem na stánku Audi klame.

Elegantní a čisté linie... zdá se, že vše je, jak má u A4 být. Při bližším ohledání ale zjistíme, že ostrá verze RS4 je jiná od mřížky chladiče ke chromovým koncovkám výfuku.

Z obyčejné A4 toho zbylo méně, než by se na první pohed mohlo zdát, na stánku Audi v Ženevě stojí téměř supersport.

Jak tradice Audi velí, model A4 musí dostat také sportovní verzi. To, že toho bude model, nosící označení RS4, umět trochu více, naznačuje už tvarování předního nárazníku, kterému vévodí obrovská mřížka chladiče vyplněná strukturou včelí plástve. Co ještě napoví, že s autem "není všechno vpořádku"? Výrazné prahy a na horní hraně kufru lišta spojleru. Vše je jasné při pohledu na spodní díl nárazníku s dvěma koncovkami výfuku.

Až RS4 zaparkujete vedle té obyčejné, kterou jezdí soused, zjistíte, že ta vaše je o 3 centimetry nižší. Zvětšíl se i rozchod kol, takže se osmnáctipalcové ráfky (připlatit půjde i za "devatenáctky") do podběhů taktak vejdou.

Konstruktéři Audi milují hliník, nejen že z něho je valná část auta postavena, hodně ho také najdeme v interiéru. Na jednom z hliníkových ramen volantu najde řidič magické tlačítko "sport". Mozek celého auta jeho zmáčknutí chápe jako pokyn k nastavení motoru ke sportovní jízdě.

Až bude řidič dovádět v zatáčkách, ocení sportovní sedadla s regulovatelnými bočnicemi, které obejmou a nepustí ani při sebezběsilejším průjezdu vracečkou.

To nejdůležitější, co dělá z RS4 auto na zbrojní pas, se skrývá pod přední kapotou. Osmiválec 4,2 litru s přímým vstřikováním paliva FSI umí auto rozdovádět výkonem 420 koní (309 kW). Než zasáhne omezovač bude ručička otáčkoměru ukazovat 8250 ot./min. Šest stupňů manuální převodovky rozděluje maximální kroutící moment  430 Nm na všechna čtyři kola, jak jinak u Audi. Systém pohonu všech čtyř kol si v Ingolsadtu šlechtí už 25 let. V RS4 umí pohon všech kol quattro, vybavený diferenciálem Torsen, rozdělovat točivý moment asymetricky a dynamicky mezi jednotlivá kola.

Auto kočírují větší kotouče brzd (za mokra samočinně vysoušenými), jistější jízdní vlastnosti mají na starosti aktivní tlumiče. Stabilizační systém ESP je nastaven tak, aby začal řidiči do řízení "mluvit" později, ale o to agresivněji.

Na měření sil s RS4 si sežeňte něco, co umí atakovat stokilometrovou rychlost za 4,8 vteřiny, jinak budete poraženi. Elektronicky omezená maximální rychlost je obligátních 250 km/h.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

Audi RS4

,