Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi S3: Bojovný skřet znovu zbrojí

  20:37aktualizováno  20:37
Malý hatchback se čtyřmi kruhy na kapotě slaví letos desáté narozeniny, do Paříže je přijel oslavit ostrou verzí S3.

Kompaktní hatchbacky Audi A3 již od představení první generace v roce 1996 nabízejí hodnotnější a sportovněji laděnou alternativu těm vyznavačům koncernové techniky, kterým se golf zdá po právu příliš masový.

Protože se konjunktura luxusního a drahého, 415centimetrového audi protnula s raketově rostoucí oblibou hot-hatchů, po třech letech logicky následovala vrcholná verze S3 s vysoce přeplňovanou pětiventilovou osmnáctistovkou (154, od roku 2001 165 kW), šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol přes spojku haldex.

Jízdní vlastnosti pak šlechtila zadní víceprvková náprava, která dodávala oproti vlečeným ramenům předokolek více jistoty v zatáčkách.

Protože se tento recept osvědčil, konstruktéři jej prakticky beze změny použili letos znovu. Opět vzali nejvýkonnější, turbobenzinovou verzi třídveřového hatchbacku s pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou, a s pomocí rozsáhlých mechanických úprav z ní vychovali ostrou šelmu.

Motor 2.0 TFSI,
přeplňovaný přímovstřikový čtyřventilový čtyřválec, který se ve verzích 136, 147 a 162 kW již druhý rok objevuje v koncernových modelech kompaktní a střední třídy, dostal větší turbodmychadlo s plnícím tlakem až 1,2 bar, silnější mezichladič stlačeného vzduchu, odolnější pístní čepy a ojnice, vyztužený blok motoru a kvalitnější materiál hlavy válců.

Větší množství paliva dopravují vstřikovače s posíleným průměrem a do válců vpouštějí ventily s upraveným časováním. Výsledkem je 195 kW při 6000 ot./min. a zejména 350 Nm/2500 – 5000 ot., což Audi S3 stačí ke sprintu na stovku za 5,7 s a dosažení maximálky 250 km/h; výkony, které jsme byli donedávna zvyklí číst ve specifikacích vozů jako Subaru Impreza WRX STi či Mitsubishi Lancer Evo.

Ve srovnání s nimi ale audi stačí méně benzínu – průměrně 9,1 l/100 km – a také mezinápravová spojka haldex místo poctivého torsenu.

Na trhu se ingolstadtská novinka utká samozřejmě hlavně se stejně výkonným BMW 130i, proti němuž sice postaví o něco vyšší základní cenu (35.150 proti 32.750 eur), avšak jako odškodnění nabídne pohon všech kol, který Mnichovanovi chybí, a také o něco lepší výbavu.

Zbytek už je na imagi značky a bitva mezi dvěma bavorskými velkoměsty a rozdílnými koncepcemi může začít. Na výběr je mezi klasikou s podélně uloženým atmosférickým šestiválcem a přeplňovanou čtyřválcovou modernou s pohonem všech kol.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.