Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi se chystá na Pikes Peak

  13:39aktualizováno  13:39
Do války luxusních SUVček zbrojí na rok 2006 i Audi. Ingolstadtská automobilka odmítá přenechávat konkurentům rozvíjející se trh obrovských, silných a luxusních aut, které se paradoxně hodí dobře kamkoliv jinam než do terénu a chystá sériovou verzi konceptu Pikes Peak.

Severoamerický trh nenasytně přijímá potomky klasických off-roadů s nadšením a Audi rozhodně nechce zůstat pozadu.

BMW, Mercedes a v neposlední řadě Porsche se svým Cayennem slaví úspěchy, zatímco Audi víceméně paběrkuje. S pikes peakem by se ale měla mince obrátit.

Studie luxusního SUV byla pojmenovaná Pikes Peak byla poprvé k vidění začátkem loňského roku na autosalonu v Detroitu. Vzbudila tam vlnu nadšení a motoristický svět jen čekal, rozhoupe-li se automobilka "k akci".

Podle nepotvrzených informací bude produkční slyšet na jméno Pikes Peak. Označení A7, o kterém se  spekulovalo, se tak asi nedočkáme.

O konceptu Pikes Peak si počtete TADY a také TADY.

Tapetu si můžete stáhnout ZDE.

Nejmarkantnějším identifikačním znakem bude "nenasytná tlama", kterou straší okolojedoucí auta, nová A6. Za chromovým "grilem" se čtyřmi kruhy se budou ukrývat benzinové a naftové šesti, osmi a desetiválce.

V Ingolstadtu počítají s tím, že vyrobí (a prodají) až 70 tisíc pikes peaků ročně. Do téměř pětimetrového auta by se mělo bez problémů poskládat šest pasažérů. Místa bude dost nejen na délku, ale i na šířku. Auto by mělo být široké kolem dvou metrů. Za urostlé SUV zájemce utratí něco okolo 2,6 milionu korun (v základní verzi).

***

Audi chystá ještě další novinky. Čtěte ZDE.

***

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.