Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi se ujímá konceptu Magellan

  13:24aktualizováno  13:24
Vše je jinak. Na detroitském autosalonu Volkswagenem představená studie se bude vyrábět v Ingolstadtu a v roce 2005 se začne prodávat pod značkou Audi. Přestože zástupci koncernu nechtějí poslední rozhodnutí blíže vysvětlit, předpokládá se, že tímto krokem zamýšlí posunout Magellan výše a vstoupit do kategorie nejluxusnějších SUV. Potenciálním konkurentem by se mohl stát například připravovaný Mercedes Vision GST.

O zařazení Audi Magellan do kategorie SUV však šéfové z Ingolstadtu neradi slyší. "Nebude to další SUV. Chceme postavit nižší vůz, než bude například Touareg od VW," tvrdí Martin Winterkorn, nový šéf Audi. Srovnání s Touaregem i novým Porsche Cayenne, kteří jsou postaveni na stejné platformě, je poměrně časté. Konkurovat by si ale novinky neměly. Vedení koncernu se v poslední době zřetelně snaží jednotlivé modely více profilovat.

Přesto bude Magellan využívat stejný podvozek jako Touareg i Cayenne. V úvahu ještě připadala plošina současného Audi A6, ale z důvodů možnosti minimálních úprav byla nakonec odmítnuta. "Platforma A6 není dostatečně flexibilní," zmínili se lidé z Audi.

Další zajímavostí je osud designéra VW Waltera De Silvy. Ten pracoval na projektu Magellan ještě pod vedením Volkswagenu, ale nyní již šéfuje designu v Audi, kde bude moci nový vůz dokončit. Mimo automobily se čtyřmi kruhy ve znaku je nyní odpovědný i za design celé "sportovní větve" koncernu. Bude tedy ovlivňovat směřování Seatu i italského Lamgorghini.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.