Audi se ujímá konceptu Magellan

Vše je jinak. Na detroitském autosalonu Volkswagenem představená studie se bude vyrábět v Ingolstadtu a v roce 2005 se začne prodávat pod značkou Audi. Přestože zástupci koncernu nechtějí poslední rozhodnutí blíže vysvětlit, předpokládá se, že tímto krokem zamýšlí posunout Magellan výše a vstoupit do kategorie nejluxusnějších SUV. Potenciálním konkurentem by se mohl stát například připravovaný Mercedes Vision GST.

O zařazení Audi Magellan do kategorie SUV však šéfové z Ingolstadtu neradi slyší. "Nebude to další SUV. Chceme postavit nižší vůz, než bude například Touareg od VW," tvrdí Martin Winterkorn, nový šéf Audi. Srovnání s Touaregem i novým Porsche Cayenne, kteří jsou postaveni na stejné platformě, je poměrně časté. Konkurovat by si ale novinky neměly. Vedení koncernu se v poslední době zřetelně snaží jednotlivé modely více profilovat.

Přesto bude Magellan využívat stejný podvozek jako Touareg i Cayenne. V úvahu ještě připadala plošina současného Audi A6, ale z důvodů možnosti minimálních úprav byla nakonec odmítnuta. "Platforma A6 není dostatečně flexibilní," zmínili se lidé z Audi.

Další zajímavostí je osud designéra VW Waltera De Silvy. Ten pracoval na projektu Magellan ještě pod vedením Volkswagenu, ale nyní již šéfuje designu v Audi, kde bude moci nový vůz dokončit. Mimo automobily se čtyřmi kruhy ve znaku je nyní odpovědný i za design celé "sportovní větve" koncernu. Bude tedy ovlivňovat směřování Seatu i italského Lamgorghini.