Důstojná limuzína se špetkou sportovního koření. S8 je zajímavá kombinace komfortu, rychlosti a technologií. Už jsem říkal, že je vážně rychlá? | foto: Archiv měsíčníku Speed

Audi S8: Když manažer občas pospíchá

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Velké rychlé sedany jsou specifická skupina aut. Prakticky žádná z automobilek nejde do vyloženě ostré limuzíny (snad až na Mercedes-AMG S 63 S 4Matic, kde je tato ostrost vyjádřena více označením vozu než jeho charakterem), ale několik z nich má i pro vrcholné manažery připraveno rychlé svezení. Nyní se k nim přidalo i nové Audi S8.

Co si budeme povídat, pokud se o auta zajímáte, byť jen trochu, a zároveň sledujete akční filmy, S8 máte zarytou v paměti jako rychlý dostavník z filmu Ronin. První generace byla celohliníková, spoléhala na mocný atmosférický V8 o objemu 4‚2 litru, pak přišla druhá generace, a protože limity emisí nebyly tak úzkoprsé jako dnes, byl pod kapotou atmosférický V10 5.2 FSI z Lamborghini Gallardo. Minulá generace už si musela vystačit s přeplňovaným čtyřlitrem s výkonem 520 koní, ve verzi S8 Plus pak 613 koní.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se