Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT Coupé vyniká precizní jednoduchostí

  1:43aktualizováno  1:43
Nejnovějším přírůstkem do kategorie sportovních aut je vůz, který svým designem málokoho nechá chladným. Jak jednoduše vznikalo sportovní Audi TT Coupé, předvedl na oficiálním představení tohoto vozu v italském Gubbiu Romulus Rost, šéf mnichovského design studia Audi.

„Úplně jednoduše jsme nakreslili dvě velká kola a přes ně jsme přelili minimální převisy karoserie. A nad základní linii jsme umístili něco jako helmu.“ A ještě neopomněl připomenout, že po celou dobu při kreslení základních křivek poslouchal designérský tým písně Jimmyho Hendrixe.

Plány má automobilka Audi se svým sportovním dítětem velké. Maďarská továrna v Györu, kde se Audi TT Coupé montují, plánuje vyrobit až čtyřicet tisíc vozů ročně. Uvedení na trh plánuje automobilka na měsíc říjen, do konce letošního roku by se první vozy měly dostat i do tuzemských prodejen.

„Odhadujeme, že bychom ročně mohli v Česku prodat třicet až padesát Audi TT Coupé,“ říká tiskový mluvčí automobilky Jan Klíma. Cena v tuzemsku ještě nebyla oznámena, v sousedním Německu stojí nejlevnější Audi TT zhruba 53 000 marek, nejnáročnější provedení je ještě o deset tisíc marek dražší. „My očekáváme zájem spíše o nejdražší verze s pohonem všech kol,“ doplňuje předpoklady Jan Klíma.

Audi TT Coupé dostane do technického průkazu poznámku, že je určeno pro 2+2 cestující. To znamená, že zadní sedadla jsou jen pro nouzové svezení. Jak ukázaly praktické zkoušky, místa vzadu jsou dobrá tak pro dětskou sedačku, prostor pro kolena dospělého cestujícího Audi TT nenabízí.

Nutno dodat, že mezi sportovními vozy téměř nelze najít automobil, který by pojal čtveřici dospělých pasažérů. Konstruktéři Audi však nezapomněli na základní předpoklad zavazadlového prostoru - na jeho praktičnost. TT má totiž zadní sedadla sklápěcí a po jejich sklopení se kufr z 270 litrů rozroste až na 540 litrů (u provedení quattro je o padesát litrů menší).

Motorovou výzbroj tvoří už i v Octaviích zabydlený motor 1,8 turbo. Audi tak nevsadila na velkoobjemové motory jako konkurence, řádně však zvýšila výkon přeplňovaného benzinového motoru. Slabší verze má výkon 132 kW (180 koní), silnější dokonce 165 kW (225 koní). Motor Octavie Combi 188 turbo, která prochází dlouhodobým testem MF DNES, má výkon 150 koní.

Slabší varianta Audi TT Coupé se vyrábí ve dvou provedeních, motor buď roztáčí přední nápravu, nebo všechna čtyři kola. Výkonnější verze pohání obě nápravy a kromě silnějšího motoru má i jeden převodový stupeň navíc.
Testovací jízdy na klikatých italských silnicích ukázaly, že německá automobilka zvládla vývoj sportovního vozu na jedničku.

Motor je o kapánek hlučnější než v Octavii, ale to je u sportovního vozu jeden ze základních předpokladů. Řidič „sporťáku“ totiž často chce rykot motoru po řádném sešlápnutí plynu nejen pocítit, ale i uslyšet. Jízdní vlastnosti Audi TT jsou výborné, ať s pohonem jedné nápravy, nebo u „čtyřkolky“.

A podvozek přitom netrpí zbytečnou tvrdostí, která u některých sportovních aut protřese posádce všechny kosti. O dynamice hovoří údaje o zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině - podle motoru se pohybuje mezi 6,4 a 7,4 vteřiny.

V polovině příštího roku se k Audi TT Coupé připojí otevřený Audi TT Roadster.

Přední a zadní část se u Audi TT příliš neliší, nápovědou je na první pohled jen barva světel a tvar střechy. U kupé však bude odlišení přední masky od zakončení vozu ještě méně nápadné.Víčko nádrže napovídá, jak asi motor s načerpaným benzinem naloží

Autor:


Témata: Audi, Poradna: Masky


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.