Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT: láska na první pohled

  16:46aktualizováno  16:46
Černý sportovní vůz se 250 koňmi pod kapotou a pohonem všech čtyř kol… Takovou sílu dokáže zkrotit pouze zkušený řidič. Rozhodně to však neznamená, že to nemůže být křehká žena. Přesně takový vůz totiž řídí výkonná ředitelka televize Nova Líba Šmuclerová.

Současné audi není první, které si žena známá z čela televize Nova pořídila.

„S Audi TT jezdím už pět let. Jestli se říká, že existuje láska na první pohled mezi mužem a ženou, tak něco podobného jsem zažila s tímto autem. Byla jsem tehdy na Slapské přehradě a tam na přeplněném rozžhaveném parkovišti přišlo oslnění. A zatím mě nepřešlo,“ říká.

Výkonná ředitelka TV Nova Líba Šmuclerová má sice sportovní vůz, ale jako závodník nejezdí


Moc žen si ale nepořizuje vůz, který zrychlí z nuly na sto za šest a půl sekundy...
Silný motor určitě nemám proto, abych překračovala povolenou rychlost. Oceňuji hbitost, odpich, švih. To ano. Řízením navíc, jako mnoho jiných, relaxuji, při dlouhé cestě mi prorážený vzduch čistí hlavu. Ale nejzajímavější zážitky mám naopak z dodržování předpisů.

S tříletou dcerou jsem v „tétéčku“ odjezdila všechno. I s naloženým hlubokým kočárkem. Problém ale rozhodně nebyl v tom, že se kočárek do kufru na první pohled nemůže nikdy vejít. Vejde. Potíž je v tom, že od majitele sportovního vozu ostatní řidiči čekají, že bude závodit. Jenže já se s Justinou-Annou na palubě chovám standardně. Z toho u TT všichni znervózní.

Co je to standardně?
Jezdila jsem s octavií, passatem i Audi A8. To je samo o sobě zajímavý sociologický průzkum. Když jste na silnici v passatu, tak se k vám ostatní řidiči chovají normálně. Ve chvíli, kdy jedete v Audi A8, cítíte, že ostatní k vám mají respekt. V okamžiku, kdy řídím „tétéčko“, všichni začínají soutěžit. Čekají, že to na jejich výzvu „napálím“, ale to já s dítětem v sedačce neudělám. Vy vlastně ostatní vykolejujete tím, že se nechováte podle jejich očekávání. Pořídila jsem si za okno žlutý trojúhelník aneb pozor, vezu dítě. Jenže to většinou ostatní berou jako recesi nebo vtip.

Když jste měnila první „tétéčko“, tak jste o jiném vozu nepřemýšlela?
Mám spoustu kolegů, kteří mě lákali - každý za autem svého srdce. Zatím zbytečně. S TT jsem si prodělala jeho dětské nemoci, kdy se na prvních modelech objevil například problém s podvozkem. To si samozřejmě řeknete, jestli ta láska byla rozumná. Jenže lásky mají pravidla nastaveny jinak.

Měla jste někdy nějakou nehodu?
Jen lehkou. Vrátila jsem se tehdy z pobytu v Americe, kde jsem řídila samé automaty. Předchozí „tétéčko“ mělo řazení manuální a já na první křižovatce ze setrvačnosti sešlápla špatný pedál a napíchla jsem se na závěsný hák auta přede mnou. Audi mi pak vrátili špatně opravené a při cestě z Karlových Varů mi začal vařit motor. Bylo to na konci víkendu a ty vítězoslavné pohledy řidičů stařičkých škodovek, kteří mou kouřící kapotu míjeli, bych vám přála vidět.

Čím jezdí váš manžel? Ten má BMW X5. Teréňák.
Když někam jedete jako rodina, kdo řídí? Manžel. On „tétéčkem“ nerad jezdí. Říká, že to je ženské auto. Jeho dva metry se k zemi hůř skládají. Zajímavé je, že pokud si může vybrat dcera, tak stoprocentně jede se mnou.

Maminka jezdí lépe?
To nevím (smích). Vždycky mi říká, že mám přidat.

Jaké je vaše vysněné auto? Rychle bez přemýšlení?
Tak to je auto Jamese Bonda - BMW Z3 nebo Z8.

A co byste nechtěla?
Nikdy bych si nekoupila Rolls-Royce.

Vaše auto je černé. Je to oblíbená barva?
Barva má pro mě ženský význam. Rozhodně dávám přednost černé. Barevné auto bych snesla pouze v tom případě, že by barva šla měnit každý den.

Chystá Nova motoristický pořad?
Ne. Ne že by nás to nenapadlo, opak je pravdou. Jsme komerční televize a auta jsou významný obchodní artikl. Značky a jejich vozy se objevují v reklamních blocích. Pokud bychom začali dělat standardní motoristický magazín se vším, co k tomu patří, tak by se mohlo stát, že nám některý ze zadavatelů reklamy sníží objem finančního plnění, protože my mu reklamu nabídneme vlastně v magazínu zdarma. ¨

Dalším problémem je určitá regulérnost. Je totiž velmi obtížené dokazovat, že se všem značkám věnujeme se stejnou intenzitou. Je otázkou, zda to je vůbec možné.

Výkonná ředitelka televize Nova Líba Šmuclerová si silný vůz nepořídila proto, aby závodila. Na svém audi oceňuje především hbitost a švih.

Libuše Šmuclerová.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.