Vychvalovaný designérský kousek mezi automobily má nově zadní spoiler, sadu tvrdších tlumičů, jiné stabilizátory náprav a elektronický stabilizační systém ESP, který automaticky přibrzďuje jednotlivá kola v kritických situacích. Změny až na spoiler nápadně připomínají zásahy, které si před pár lety vysloužil mercedes třídy A poté, co se při vyhýbacím manévru převrátil. Audi TT se sice na bok nepoložilo, ale povážlivě přibývalo hlasů, že ve vysoké rychlosti se jeho chování mění. A sice znenadání, jakoby mávnutím kouzelného proutku. "Dlouho se zdá, že TT je bezpečné sportovní auto. Ale překročíte-li určitou hranici, má zadní část vozu v zatáčce tendenci ustřelovat. Běžný řidič nemá šanci něco s tím udělat," řekl před rokem pro německý motoristický magazín Auto Bild Švýcar Marc Surer, bývalý pilot formule 1. Jeho slova potvrdily srovnávací testy německých motoristických magazínů, které se vzhledem k rostoucímu zájmu veřejnosti sportovním vozům pravidelně věnují. Časopis Auto Motor und Sport vloni v září porovnal Audi TT Roadster s Porsche Boxster. "Při rychlé až závodní jízdě je Audi TT hůř ovladatelné než porsche," uvedl. V jiném článku magazín napsal o "jedovatém ustřelování zádě vozu při ubírání a přidávání plynu v ostrých zatáčkách." Magazín Auto Bild k tématu sdělil: "Při simulování rychlé jízdy v dálniční zatáčce opouští při ubrání plynu audi svou dráhu." Nutno připomenout, že na německých dálnicích stále platí neomezená rychlost. Špatné chování Audi TT týdeník Auto Bild konstatoval i při vyhýbacím manévru. Německý časopis před měsícem porovnával neupravenou verzi modelu TT 4x4 nejen s jinými sportovními vozy, ale i se současným provedením se systémem ESP a dalšími uvedenými změnami. U takto pozměněného vozu magazín konstatoval bezproblémové chování. Kolik nehod má verze Audi TT před úpravami na svědomí, to asi nikdo přesně nespočítá. Auto Bild píše o padesáti nehodách zapříčiněných ustřelením zádě, při nichž zahynulo sedm řidičů. Výrobce si vysloužil kritiku nejen za špatné jízdní vlastnosti sportovního modelu, ale i za liknavý přístup k jeho majitelům. Nejdříve totiž tvrdil, že stabilizační systém nelze do dříve vyrobených vozů namontovat, leč po rostoucím tlaku německých vlastníků Audi TT přece jen s touto možností přišel. Na svou obranu si automobilka Audi přizvala nezávislou zkušebnu motorových vozidel TÜV. Ta ve svém prohlášení uvedla: "Při porovnání s konkurencí vycházejí jízdní vlastnosti Audi TT - včetně původních verzí - lepší, než je ve třídě sportovních vozů obvyklé, a jsou plně v souladu se současnými poznatky v oboru." Zastoupení automobilky Audi v České republice odmítlo na otázky redakce MF DNES odpovídat osobně, otázky k článku si nechalo poslat faxem. "K 31. lednu 2000 se v České republice prodalo 115 vozů Audi TT. Ve všech případech jde o automobily před úpravami. Všechny nově objednané vozy zákazníci obdrží s úpravami. Pokud jde o ESP, jsou všechna auta objednaná od 20. října 1999 tímto systémem standardně vybavena," sdělila firma redakci.
Mezníky Audi TTZáří 1995: Na autosalonu ve Frankfurtu Audi představuje sportovní studii TT.
Září 1998: Uvedení na trh, od začátku dlouhé čekací lhůty.
Přelom 1998/1999: První pochybnosti o jízdních vlastnostech ve vysoké rychlosti.
Červen 1999: Po dvaceti nehodách zapříčiněných s velkou pravděpodobností nejistými jízdními vlastnostmi modelu TT si havárie sportovního Audi na dálnici mezi německým Cottbusem a Chemnitzem vyžádala první oběť.
Září 1999: Druhé úmrtí za volantem Audi TT.
Říjen 1999: Automobilka Audi oznamuje, že nově i dříve vyrobené vozy TT vybaví zadním spoilerem, tvrdšími tlumiči a jinými stabilizátory náprav. Nově vyrobené Audi TT navíc dostanou stabilizační systém ESP.
Listopad 1999: Další dvě oběti v Audi TT.
Začátek ledna 2000: Poté, co při nehodě umírá další řidič modelu TT, připravují dva němečtí právníci odpor majitelů vůči firmě Audi.
Polovina ledna 2000: Další dvě úmrtí. Automobilka Audi začíná bezplatně vozy vybavovat jinými stabilizátory, tlumiči a spoilerem.
Únor 2000: Oproti původním u rozhodnutí nabízí firma Audi systém ESP i do již dříve vyrobených vozů. V Česku za něj zákazníci připlácejí 14 600 korun. Nejlevnější Audi TT nyní stojí 1 259 600 korun(buč)