Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

  17:03aktualizováno  17:03
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Audi TT RS | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Audi si na autosalon v Pekingu pošetřilo premiéru opravdové libůstky, nové generace dvoudveřového TT RS. Nejostřejší verze stylové audiny opět existuje jako kupé i roadster a od ostatních sporťáků se i nadále odlišuje motorem – má benzinový pětiválec s turbem.

Fotogalerie

Takový motor je jednak odkazem na kultovní speciály Audi Sport Quattro, které se v osmdesátých letech proháněly po rallye tratích, a jednak má živější reakce a více síly než obvyklejší čtyřválcový dvoulitr.

Řečí konkrétních čísel: z 2,5 litru objemu konstruktéři vydolovali rovných 400 koní, tedy 294 kW, a k tomu 480 Nm v rozmezí 1 700 až 5 850 otáček. To je zatím nejvíce ze všech sériových pětiválců. Pro srovnání, předchozí TT RS mělo 340 koní a současné modely RS 3 Sportback a RS Q3 performance mají 367 koní. Na rozdíl od předchůdce (a stejně jako u RS 3 a RS Q3) bude standardem dvouspojková převodovka S tronic se sedmi stupni.

Audi TT RS

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, za příplatek se posune na 280 km/h. Naopak akcelerace nijak omezena není a díky pohonu všech kol vystřelí TT RS na stovku za 3,7 sekundy. Desetiválcový supersport R8 sprintuje stejně rychle.

Standardem pro TT RS jsou 19palcová kola, vepředu se totiž za disky musí vejít brzdy s kotouči o průměru 370 mm. Ty zadní mají „jen“ 310 mm, ale i to je více, než má většina normálních aut na přední nápravě. Brzdové disky mohou být za příplatek z keramiky s příměsí karbonových vláken.

Audi TT RS

Frajeřinkou pro milovníky elektroniky jsou zadní světla, která u Audi poprvé využívají princip OLED. Výhodou organických diod je, že vydávají homogenní vysoce kontrastní světlo, které nepotřebuje odraznou plochu uvnitř světlometu, není ovlivněno stíny a nabíhá i zhasíná plynule.

Mimochodem, Němci pojali premiéru novinky v neobvyklém stylu. Zatímco kupé vjelo na pódium firemní expozice na pekingském autosalonu, v Londýně se ve stejnou dobu odhalil roadster. Verze bez střechy je vůbec prvním modelem Audi, který měl světovou premiéru v Británii. Automobilka ostrovní zemi touto cestou odměnila za vynikající prodejní výsledky – polovina TT prodaných v Evropě míří právě sem.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

BMW Řada 7 3,0 750xd...
BMW Řada 7 3,0 750xd...

r.v. 2016, naj. 20 000 km, diesel
2 600 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.