Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TT dorazí i jako pětidveřový fastback, slibuje pařížský koncept

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Modely TT nabízí Audi už poměrně dlouho. Vždy to bylo kupé a roadster pro maximálně dva plus dva pasažéry, prakticky ale vždy jen pro dva cestující. Jenže doba přeje nejrůznějším crosoverům a tak Audi plánuje i pětidveřový Sportback v řadě TT.

Může se hodit

Měli byste rádi nový vůz značky Audi ve své garáži? Vyberte si ho z mnoha nabídek různých modelů na Automodul.cz.

Vyznat se v modelových řadách německé prémiové trojky je dnes vrcholová disciplína. Schopnost Audi, BMW a Mercedesu vytvářet nové a nové modely a zaplňovat i ty nejmenší skulinky na trhu je v posledních letech až neuvěřitelná. Jestliže ještě před dvaceti lety nabízela primárně každá z automobilek tři řady, tak dnes má v nabídce Audi přes 10 řad, a to počítáme všechny modely Q do jedné.

Audi TT Sportback

Fotogalerie

Navíc se rozšiřují i samotné řady a TT je toho dobrým příkladem. Po tři generace od roku 1998 bylo Audi TT vždy kupé a roadster. Kupé pro dva plus dva pasažéry, roadster jen pro dva. I u kupé ale byla zadní sedadla jen nouzová. U Audi si ale řekli, že sportovně střižený model by se mohl hodit i pro rodiny a tak se nejprve letos na jaře v Pekingu představil koncept TT Offroad a nyní na autosalonu v Paříži koncept TT Sportback.

TT Sportback v Paříži konkuroval příbuznému TT Roadster, který zde měl taktéž premiéru, ale již jako produkční auto. Třetí generace kupé/roadsteru TT přichází na trh letos, kupé se již prodává, premiéru mělo na jaře v Ženevě. Nové deriváty v podobě offroadu a sportbacku jsou zatím jen studiemi, při pohledu na ně je ale jasné, že velmi civilními a že jejich přerod na sériové modely by nemusel trvat dlouho. Podrobnosti ale Audi zatím neprozradilo.

Audi TT Sportback concept

Přerod kupé na výrazně delší sportback nebyl pro Audi velkým problémem. Současná třetí generace TT stojí na modulární platformě MQB (stejně třeba jako aktuální golf nebo octavia), kde je pevně daná jen vzdálenost mezi pedály a přední nápravou. Jednotlivé modely tak lze relativně libovolně natahovat. Sportback je oproti kupé a roadsteru TT delší o výrazných 29 centimetrů, na délku měří 4,47 metru. Překvapivě je sportback o tři centimetry nižší než sériové kupé a také je o šest centimetrů širší.

S délkou logicky narostl i rozvor, který je pro vnitřní prostor podstatný. Aby se do auta vešli pohodlně čtyři pasažéři, narostl rozvor o 12 centimetrů. Auto má výklopné páté dveře, nikoliv jako hatchback ale spíš ve stylu fastbacku jako u octavie. Objem zavazadlového prostoru neznáme, ale obr to nebude. TT Sportback je primárně sportovní stylovka a tomu odpovídá i zavazadelník. Kufr je mělký a nákladová hrana přímo obrovská. Mějme však na paměti, že zatím Audi vystavilo v Paříži koncept a tak je na něj nutné nahlížet.

Pro pohon konceptu Audi vybralo to nejlepší, co se do takového auta hodí a co má na skladě. Pohání ho dvoulitrové TFSI, tentokrát ale naladěné na skvělých 294 kW, což je z daného objemu fantastická hodnota. Litrový výkon je 147 kW, tedy rovných 200 koní. Audi přiznává, že motor je výrazně přepracovaný s blokem s vysokopevnostní slitiny, hliníkovými písty a upravenou hlavou.

Audi TT Sportback

Maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 450 Nm a motor lze točit až do 7 200 otáček za minutu. Na stovku se auto rozjede za 3,9 sekundy. V Paříži vystavený koncept má pohon všech kol Quattro, výkon na ně přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Sportovnímu naturelu konceptu odpovídá i interiér se čtyřmi samostatnými sportovními sedadly a výraznou středovou konzolí přecházející mezi přední i zadní řadou sedadel. Praktickou stránku věci ale Audi neopomenulo, opěradla zadních sedadel jsou sklopná, aby šlo lépe využít zavazadlový prostor. Na převoz ledničky to však určitě nebude.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.