Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TTS: koní není nikdy dost...

aktualizováno  10:00
Přiostřené TTčko už vyhlížejí milovníci audin téměř od jeho představení před dvěma roky. Kupé a otevřený roadster TTS s 272koňovým přeplňovaným dvoulitrem teď dobývají srdce návštěvníků autosalonu v Detroitu. UVNITŘ: VIDEA

To nejdůležitější se Audi TT událo pod kapotou. Nastěhoval se tam přeplňovaný čtyřválec ze zuřivé S3. Motoráři z něj ale pro TTčko vyrazili o sedm koní víc, má jich tak celkem 272. Krouticí moment činí 350 newtonmetrů.

Z nuly na stovku vystartuje TTS za 5,2 sekund, ručku tachometru zabrzdí na dvěstěpadesátce v rozletu omezovač.

Audi také prozradilo, kolik by závodivá novinka čtyř kruhů měla spotřebovat paliva na ujetí sto kilometrů. Laboratorní měření slibuje 8 litrů "plnotučného" (rozuměj 98oktanového) naturalu. V otevřené verzi roadster prý bude TT-So potřebovat o dvě deci benzinu víc. Když namísto manuálu zvolíte dvouspojkový automat DSG (u Audi mu říkají S tronic), naopak decilitr drahocenného nápoje zážehových motorů ušetříte.

O přidělování točivého momentu kolům 245/50 R18 obou náprav se v základním provedení stará šestistupňová manuální převodovka.

Nechybí magneticky ovládané tlumiče Audi Magnetic Ride. Hromada hliníku spotřebovaná při stavbě přispívá k přijatelné hmotnosti sportovního TTčka: kupé váží 1 395, roadster díky výztuhám 1 455 kilo.
 
Od obyčejné verze poznáte Sko podle předních světel složených z LED diod, hliníkem krytých zrcátek a jiných nárazníků. Až vás předjede, poznáte ho podle čtyř koncovek výfuku. Nová verze také dostala jiná, sportovnější sedadla.

Do letního provozu na německých dálnicích vystartuje Audi TT-S za ceny 44 900 (kupé) a 47 750 (roadster) eur.

Autor:


Témata: Euro, Audi, Detroit, Srdce

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz