Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi TTS: koní není nikdy dost...

aktualizováno  10:00
Přiostřené TTčko už vyhlížejí milovníci audin téměř od jeho představení před dvěma roky. Kupé a otevřený roadster TTS s 272koňovým přeplňovaným dvoulitrem teď dobývají srdce návštěvníků autosalonu v Detroitu. UVNITŘ: VIDEA

To nejdůležitější se Audi TT událo pod kapotou. Nastěhoval se tam přeplňovaný čtyřválec ze zuřivé S3. Motoráři z něj ale pro TTčko vyrazili o sedm koní víc, má jich tak celkem 272. Krouticí moment činí 350 newtonmetrů.

Z nuly na stovku vystartuje TTS za 5,2 sekund, ručku tachometru zabrzdí na dvěstěpadesátce v rozletu omezovač.

Audi také prozradilo, kolik by závodivá novinka čtyř kruhů měla spotřebovat paliva na ujetí sto kilometrů. Laboratorní měření slibuje 8 litrů "plnotučného" (rozuměj 98oktanového) naturalu. V otevřené verzi roadster prý bude TT-So potřebovat o dvě deci benzinu víc. Když namísto manuálu zvolíte dvouspojkový automat DSG (u Audi mu říkají S tronic), naopak decilitr drahocenného nápoje zážehových motorů ušetříte.

O přidělování točivého momentu kolům 245/50 R18 obou náprav se v základním provedení stará šestistupňová manuální převodovka.

Nechybí magneticky ovládané tlumiče Audi Magnetic Ride. Hromada hliníku spotřebovaná při stavbě přispívá k přijatelné hmotnosti sportovního TTčka: kupé váží 1 395, roadster díky výztuhám 1 455 kilo.
 
Od obyčejné verze poznáte Sko podle předních světel složených z LED diod, hliníkem krytých zrcátek a jiných nárazníků. Až vás předjede, poznáte ho podle čtyř koncovek výfuku. Nová verze také dostala jiná, sportovnější sedadla.

Do letního provozu na německých dálnicích vystartuje Audi TT-S za ceny 44 900 (kupé) a 47 750 (roadster) eur.

Autor:


Témata: Euro, Audi, Detroit, Srdce


Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.