Audi TTS

Audi TTS | foto: Audi

Audi TTS: koní není nikdy dost...

  • 12
Přiostřené TTčko už vyhlížejí milovníci audin téměř od jeho představení před dvěma roky. Kupé a otevřený roadster TTS s 272koňovým přeplňovaným dvoulitrem teď dobývají srdce návštěvníků autosalonu v Detroitu. UVNITŘ: VIDEA

To nejdůležitější se Audi TT událo pod kapotou. Nastěhoval se tam přeplňovaný čtyřválec ze zuřivé S3. Motoráři z něj ale pro TTčko vyrazili o sedm koní víc, má jich tak celkem 272. Krouticí moment činí 350 newtonmetrů.

Z nuly na stovku vystartuje TTS za 5,2 sekund, ručku tachometru zabrzdí na dvěstěpadesátce v rozletu omezovač.

Audi také prozradilo, kolik by závodivá novinka čtyř kruhů měla spotřebovat paliva na ujetí sto kilometrů. Laboratorní měření slibuje 8 litrů "plnotučného" (rozuměj 98oktanového) naturalu. V otevřené verzi roadster prý bude TT-So potřebovat o dvě deci benzinu víc. Když namísto manuálu zvolíte dvouspojkový automat DSG (u Audi mu říkají S tronic), naopak decilitr drahocenného nápoje zážehových motorů ušetříte.

O přidělování točivého momentu kolům 245/50 R18 obou náprav se v základním provedení stará šestistupňová manuální převodovka.

Nechybí magneticky ovládané tlumiče Audi Magnetic Ride. Hromada hliníku spotřebovaná při stavbě přispívá k přijatelné hmotnosti sportovního TTčka: kupé váží 1 395, roadster díky výztuhám 1 455 kilo.
 
Od obyčejné verze poznáte Sko podle předních světel složených z LED diod, hliníkem krytých zrcátek a jiných nárazníků. Až vás předjede, poznáte ho podle čtyř koncovek výfuku. Nová verze také dostala jiná, sportovnější sedadla.

Do letního provozu na německých dálnicích vystartuje Audi TT-S za ceny 44 900 (kupé) a 47 750 (roadster) eur.


Témata: Audi, Detroit, Euro, Srdce