Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi už chystá model R4, 2 650 Nm dodají elektromotory

aktualizováno 
Detroitský autosalon se stal místem premiéry druhého elektrického konceptu Audi. Ten opět nese označení e-tron ale namísto modelu R8 nyní připomíná spíše Audi TT.

Audi e-tron | foto: Audi

Elektrosporťáku od Audi se dočkáme i na silnici. Z detroitského konceptu totiž vzejde v roce 2012 nový model R4. Elektrická verze vznikne v omezené sérii a bude se jmenovat e-Tron, ale "eR-čtyřka" bude k mání i s klasickými spalovacími motory uloženými za zády posádky. Podle všeho by to měl být přeplňovaný pětiválec z TT-RS, mluví se ale i o čtyřválci a snad i o turbodieselu.

Jméno e-tron budou pravděpodobně používat elektrické modely Audi. Loni se na autosalonu ve Frankfurtu představil první koncept, byl to červený supersport, připomínající Audi R8. Více o prvním Audi e-tron čtěte ZDE

Nový koncept Audi e-tron měří 3,93 x 1,78 x 1,22 metru a vzhled vychází z modelu TT. Koncept váží 1 350 kilogramů a dvojice elektromotorů tentokrát pohání pouze zadní 19palcová kola. Celkový výkon elektromotorů je 150 kW (204 koní), točivý moment je opět výjimečně vysoký, jeho hodnota je 2 650 Nm.

Elektrické audi má hliníkovou konstrukci a na stovku zrychlí za 5,9 sekundy. Pružné zrychlení z 60 na 120 km/h trvá pouze 5,1 sekundy. Audi říká, že díky nízké hmotnosti a krátkému rozvoru (2,43 metru) nabízí nový e-tron agilní jízdní vlastnosti a velmi přesné a neutrální chování v zatáčkách. Ke kvalitě jízdních vlastností přispívají i samotné elektromotory, které mají pokročilé řízení distribuce točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Lithium-iontové baterie jsou umístěny za sedadly před zadní nápravou a vozu jsou schopny poskytnout až 45 kW-h energie. Podle konstruktérů má elektromobil dojezd až 250 kilometrů. Baterie váží 399 kilogramů a výraznou měrou se tak podílí na rozložení hmotnosti v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Nabíjení baterií z klasické 230 V zásuvky trvá dlouhých 11 hodin, třífázová zásuvka umožní dobití za pouhé dvě hodiny. Pohonný systém umí rekuperovat energii.

Studie používá řadu moderních technických řešení. Veškerá světla používají LED technologii, pro vyhřívání interiéru slouží tepelné čerpadlo. Světla jsou automaticky řízená a zcela sama se přizpůsobují aktuálním povětrnostním podmínkám. Automatická je funkce dálkových světel nebo třeba přisvětlování do zatáček.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.