Audi e-tron

Audi e-tron | foto: Audi

Audi už chystá model R4, 2 650 Nm dodají elektromotory

  • 36
Detroitský autosalon se stal místem premiéry druhého elektrického konceptu Audi. Ten opět nese označení e-tron ale namísto modelu R8 nyní připomíná spíše Audi TT.

Elektrosporťáku od Audi se dočkáme i na silnici. Z detroitského konceptu totiž vzejde v roce 2012 nový model R4. Elektrická verze vznikne v omezené sérii a bude se jmenovat e-Tron, ale "eR-čtyřka" bude k mání i s klasickými spalovacími motory uloženými za zády posádky. Podle všeho by to měl být přeplňovaný pětiválec z TT-RS, mluví se ale i o čtyřválci a snad i o turbodieselu.

Jméno e-tron budou pravděpodobně používat elektrické modely Audi. Loni se na autosalonu ve Frankfurtu představil první koncept, byl to červený supersport, připomínající Audi R8. Více o prvním Audi e-tron čtěte ZDE

Nový koncept Audi e-tron měří 3,93 x 1,78 x 1,22 metru a vzhled vychází z modelu TT. Koncept váží 1 350 kilogramů a dvojice elektromotorů tentokrát pohání pouze zadní 19palcová kola. Celkový výkon elektromotorů je 150 kW (204 koní), točivý moment je opět výjimečně vysoký, jeho hodnota je 2 650 Nm.

Elektrické audi má hliníkovou konstrukci a na stovku zrychlí za 5,9 sekundy. Pružné zrychlení z 60 na 120 km/h trvá pouze 5,1 sekundy. Audi říká, že díky nízké hmotnosti a krátkému rozvoru (2,43 metru) nabízí nový e-tron agilní jízdní vlastnosti a velmi přesné a neutrální chování v zatáčkách. Ke kvalitě jízdních vlastností přispívají i samotné elektromotory, které mají pokročilé řízení distribuce točivého momentu. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Lithium-iontové baterie jsou umístěny za sedadly před zadní nápravou a vozu jsou schopny poskytnout až 45 kW-h energie. Podle konstruktérů má elektromobil dojezd až 250 kilometrů. Baterie váží 399 kilogramů a výraznou měrou se tak podílí na rozložení hmotnosti v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravou. Nabíjení baterií z klasické 230 V zásuvky trvá dlouhých 11 hodin, třífázová zásuvka umožní dobití za pouhé dvě hodiny. Pohonný systém umí rekuperovat energii.

Studie používá řadu moderních technických řešení. Veškerá světla používají LED technologii, pro vyhřívání interiéru slouží tepelné čerpadlo. Světla jsou automaticky řízená a zcela sama se přizpůsobují aktuálním povětrnostním podmínkám. Automatická je funkce dálkových světel nebo třeba přisvětlování do zatáček.


Elektromobil