Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi v Paříži slaví. Připravilo bílý dort jménem Quattro

aktualizováno 
Bílé žihadlo na stánku Audi je v Paříži permanentně obsypané návštěvníky. Už tak agresivní RS5 vyšlechtili do ozdoby celého autosalonu a vymámili z přeplňovaného pětiválce z Audi TT-RS 408 koní. Je to pěkný narozeninový dárek, který se možná dočká výroby.

Kdyby Stig Blomquist dnes závodil ve svém pekelném stroji na tratích světových rallye (řádil ve skupině B v první polovině 80. let) , určitě by chtěl, aby jeho speciál vypadal takhle.

Quattro, tak se koncept jmenuje, je totiž dárkem, který si ingolstadtská značka dává k třicátinám rallyeové legendy Audi Quattro.

Mezi stále stejnými tvářemi audin, působí quattro na stánku jako zjevení. Hranaté tvary naroubovali designéři na karoserii Audi RS5, quattro je ale o 38 centimetrů kratší (konečných 428), je o centimetr širší (nově 186) a o čtyři nižší (133 cm). Hliníkový prostorový rám karoserie doplnili karbonem - z lehkého materiálu je kapota, víko kufru, spojler a nárazníky. S 1300 kily hmotnosti nebude mít 408 koní moc práce. Přeplňovaný dvouapůllitr z Audi TT-RS má v quattru podobný poměr hmotnost/výkon jako desetiválec v supersportovní R8: 3,18 kg/koně.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Z nuly na sto se tenhle narozeninový dortík rozdovádí za 3,9 sekundy. Audi udává kombinovanou spotřebu 8,5 litru, tomu věří ale snad jenom ti, kdo vymýšlejí metodiku měření spotřeby.

Oslava quattra se bez quattra (rozuměj pohonu všech kol) obejít nemůže. V pařížském konceptu putuje přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola 480 newtonmetrů přes tři diferenciály (zadní samosvorný). Více síly jde za normálních podmínek na zadní nápravu (poměr 40:60). Všechno to krotí karbokeramické brzdy.

Audi Quattro

Interiér je sportovní i luxusní. Zadní sedadla chybí, ta přední vystřídala závodnická Recara. Nechybí multimediální centrum MMI v přístrojovce a sada originálních luxusních kufrů pod skloněným oknem víka zavazadlového prostoru. Zadní sedadla chybí, místo nich tam trůní dvě karbonové helmy pro posádku jednoho z nejvýraznějších konceptů letošní "paříže".

Kapitán Volkswagenu Martin Winterkorn se navíc nechal slyšet, že by rád viděl quattro ve výrobě. Dorazit by mělo do tří let.

Audi Quattro
Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.