Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta agenta Jejího Veličenstva už nebudou výhradně britská

  17:46aktualizováno  17:46
Výrobce luxusních vozů Aston Martin, jehož model DB5 řídil i legendární agent James Bond, bude poprvé v historii montovat vozy mimo Británii. Automobilka se na spolupráci dohodla s rakouskou společností Magna Steyr.

Aston Martin na autosalonu v Ženevě | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Čtyřdveřový Rapide se bude od příštího roku sestavovat ve Štýrském Hradci na jihu Rakouska. Ročně by měla společnost vyrobit kolem 2 000 automobilů. Motory pro vozy Aston Martin se již v současnosti vyrábějí v Německu.

Magna Steyr již montuje auta i pro další automobilky. Mezi její klienty patří BMW, Mercedes či Saab.

Mluvčí Aston Martin zatím neuvedla, kolik bude nový Rapide stát. Prozatím se očekává cena kolem 250 000 dolarů, tedy asi 4,1 milionu Kč.

Americká automobilka Ford Motor loni prodala Aston Martin za 479 milionů liber (téměř 15,6 miliardy Kč). Podnik získalo konsorcium finančních investorů v čele se šéfem společnosti Prodrive Davidem Richardsem, který je z motoristického světa a dříve vedl závodní tým BAR.

Společnost Aston Martin byla založena v roce 1914. Ford v ní koupil kontrolní podíl v roce 1987 a v roce 1994 se stal jejím jediným majitelem. Firma Aston Martin předloni prodala rekordních 7 000 vozů.

Společnost Magna Steyr je součástí konglomerátu Magna International kanadského miliardáře s rakouskými předky Franka Stronacha. Magna International patří mezi největší světové dodavatele komponentů pro výrobce automobilů na světě. Magna Steyr je jednou ze sedmi divizí Magny, historie původní firmy sahá až k počátkům motorismu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.