List ale také podotýká, že se dá čekat, že návrhy vyvolají odpor mocného automobilového průmyslu i Německa. Problémy s nadměrným hlukem z aut má i řada míst v Česku.
Podle připravovaných návrhů, na které list odkazuje, by měly limity pro většinu osobních aut nejprve klesnou z nynějších 74 na 70 decibelů, a to dva roky po případném vstupu nových pravidel v život. Po dalších pěti letech by se pak jejich úroveň snížila na 68 decibelů. Konkrétní normy by se týkaly jednotlivých typů vozidel. U nejtěžších nákladních vozů by se snížily postupně po dvou letech na 80 a po pěti letech na 78 decibelů.
Německo i automobilový průmysl volají po pozvolnějším snižování limitů.
Naopak komise podle listu nenavrhne zavedení minimálních hlukových norem. O tom se hovoří kvůli téměř tichým elektrickým vozům a rizikům, které mohou představovat pro chodce.
Hlukové normy existující v EU již od 70. letech a byly naposledy změněny v roce 1996.
DecibelDecibel je jednotka nejznámější svým použitím pro měření hladiny intenzity zvuku, ale ve skutečnosti se jedná o obecné měřítko podílu dvou hodnot, které se používá v mnoha oborech. Jedná se o fyzikálně bezrozměrnou míru, obdobně jako třeba procento, ovšem na rozdíl od něj je decibel logaritmická jednotka. Například pokles (útlum) o 3 dB u výkonu značí poloviční výkon, naopak zisk (zesílení) o 3 dB je dvojnásobný výkon. Zdroj: wikipedia.cz |