Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta budoucnosti: Toyota sází na šlapadla, VW věří vědě

  14:49aktualizováno  14:49
Auto složené z miniaturních nanočástic, s vodíkovým pohonem a čtyřmi elektromotory umístěnými přímo u jednotlivých kol. Nebo silniční šlapadlo, které se na běžné auto promění se zapnutím elektromotoru. Takto si auto budoucnosti představují designéři Volkswagenu a Toyoty.

Toyota - Toyota sází na pedály | foto: Toyota

Volkswagen Nanospyder a Toyota RLV patří mezi osm studií, jež se utkávají v soutěži kalifornských designérských studií o nejzdařilejší studii vozu pro příští generace nazvanou LA Design Challenge.

Už potřetí tato soutěž doprovází Auto Show v Los Angeles, která začne na přelomu listopadu a prosince.
Právě Kalifornie je designu aut zaslíbená, řada velkých automobilek včetně evropských má jedno ze svých vývojových pracovišť právě na západním pobřeží Spojených států.

A právě i Nanospyder vznikal v kalifornském studiu Volkswagenu. Jeho designéři ho poskládali z několika miliard nanočástic, každá je velká ve svém průměru okolo půl milimetru. Počítači řízené nanočástice mohou měnit svou strukturu. V případě nehody tak některé ztuhnou a zabrání zranění řidiče a jeho spolujezdce.

Zajímavou vizi mají designéři Toyoty. Do designérské soutěže vyslali auto s kombinovaným pohonem. Na silnicích kola roztáčí elektromotor s výkonem 110 koní.

Ale jakmile tato studie vjede například do pěší zóny, motor řidič vypne a opře se do pedálů. S jejich pomocí se může přesouvat za volantem svého miniauta rychlostí do 8 km/h.

Designéři Toyoty a Volkswagenu se u svých příspěvků do kalifornské designérské soutěže shodují v pohledu na design auta budoucnosti. Podle obou skupin půjde o velice jednoduchá a lehká vozítka se dvěma sedadly. Jen Toyota posadí oba cestující za sebe, a Volkswagen vedle sebe.

Volkswagen z nanočástic

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.