Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta do 150 000 Kč: nároky jsou na místě

aktualizováno 
-
Kupec se 150 tisíci korunami v kapse už může být při výběru vskutku náročný, neboť dosáhne prakticky na cokoliv ze zdejší nabídky ojetin. Jen ročník výroby se bude lišit podle toho, jak velký vůz zvolí. Zatímco u malých aut typu Fiatu Punto, Seatu Ibiza, Oplu Corsa či Renaultu Clio lze směle žádat výrobky zhruba z poloviny devadesátých let a do stovky tisíc kilometrů na kontě, u Peugeotu 405, Mazdy 626, BMW, či dokonce Mercedesu-Benz je nezbytné tolerovat věk minimálně o pět roků vyšší a také odvedená služba bude od 120 tisíc do 200 tisíc kilometrů. "Větší auta ale víc vydrží. U opravdu kvalitních exemplářů nejsou obavy ze zmíněných kilometrů na místě," konstatuje Peter Kolník z pražské společnosti Mobil Data, která shromažďuje ceny a informace o obchodu s jetými automobily. Tomáš Pánek z autobazaru AAA Auto Praha však upozorňuje, že údržba a provoz větších vozů zvláště věhlasnějších značek je náročnější. Za rozumnou volbu proto považuje Škody Felicia, které budou jen pár let staré. "Ale pozor, Škody Felicia zmíněné cenové kategorie se mohou - jak ukazují zkušenosti z trhu s ojetinami - zásadně lišit v počtu najetých kilometrů," upozorňuje Peter Kolník. "Jinými slovy - za přibližně stejné peníze lze najít dvě Škody Felcia kupříkladu ročníků 1995 či méně vybavenou verzi dokonce z roku 1996, přičemž jedna může mít až o polovinu kilometrů méně. Vyplatí se tedy s koupí nespěchat a pečlivě vybírat." U ojetin v ceně do 150 tisíc korun se dá oprávněně očekávat jednak jistá nadstandardní výbava včetně airbagů a ABS a jednak závady zpravidla jen na výfuku a zavěšení kol.

Vybrané automobily v ceně od 100 000 do 150 000 Kč

Značka/typ karosérie rok cena
výroby (Kč)

Audi 80 1.6 lim/4 1991 110 000
Audi 80 1.9 D lim/4 1991 128 000
Audi 80 2.0 lim/4 1992 132 000
BMW 318i lim/2 1991 127 000
Citroën Saxo 1.1i X lim/3 1997 134 000
Citroën ZX 1.6 Avantage lim/5 1994 137 000
Citroën Xantia 1.8i X lim/5 1993 140 000
Daewoo Matiz 0.8 S mpv/5 1998 150 000
Daewoo Nexia 1.5 GL lim/4 1995 130 000
Fiat Punto 1.2 60 SX lim/3 1995 138 000
Fiat Tipo 1.9 TD SX lim/5 1993 148 000
Fiat Croma 2.0 i.e S lim/4 1994 125 000
Ford Fiesta 1.8 D CLX lim/3 1994 123 000
Ford Escort 1.8 D CLX lim/4 1993 138 000
Ford Sierra 1.8 TD CLX lim/4 1993 123 000
Ford Scorpio 2.4 Ghia lim/5 1995 150 000
Honda Accord 2.0 EX lim/4 1993 138 000
KIA Sephia 1.6 GTX lim/4 1994 131 000
Mazda 121 1.3i LX lim/5 1996 146 000
Mazda 323 1.5i LX lim/3 1995 125 000
Mitsubishi Galant 1800 GLSi lim/5 1993 137 000
Nissan Primera 2.0 SLX lim/5 1992 140 000
Opel Corsa B 1.5 D Family lim/5 1994 129 000
Opel Astra 1.4 GLS lim/5 1995 148 000
Opel Vectra A 2.0 GL lim/4 1993 147 000
Opel Omega Caravan 2.0 GL SE kom/5 1992 127 000
Peugeot 306 1.4 XR lim/5 1994 145 000
Peugeot 405 1.9 D GL lim/4 1992 123 000
Peugeot 605 2.0 SRI lim/4 1993 145 000
Renault Twingo 1.2 Easy mpv/3 1996 145 000
Renault Clio 1.2 RN lim/5 1996 132 000
Renault 19 1.4 RT lim/5 1995 144 000
Seat Ibiza 1.4 MPI SE lim/3 1996 138 000
Seat Toledo 1.9 D CL lim/5 1993 142 000
Škoda Felicia 1.3 LXi lim/5 1995 141 000
Škoda Felicia combi 1.3 LX kom/5 1995 148 000
Toyota Carina II 2.0 16V GLI lim/4 1993 145 000
Volkswagen Polo III 1.0 lim/3 1995 134 000
Volkswagen Golf 1.6 D GL lim/5 1991 124 000
Volkswagen Golf 1.4 CL lim/5 1994 127 000
Volkswagen Passat 2.0 CL lim/4 1992 143 000
Volkswasgen Passat Variant kom/5 1991 136 000
1.6 TD GL

Pramen: EUROTAX


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.