Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta do čtvrt milionu: vybere si rodina i horal

aktualizováno 
Ještě nikdy se v Česku levná nová auta nedala koupit už za 120 000 korun, byť na leasing. V hotovosti vám bude stačit 160 tisíc. Kdo shání nový vůz, má výjimečnou příležitost. Za čtvrt milionu se dá v Česku koupit víc než 70 aut.

Do čtvrt milionu se s cenovkou vejde i nesmrtelná Lada Niva | foto: Roman ŠvidrnochMF DNES

I ten, komu se nechce vydávat za dopravní prostředek hromadu peněz a přitom se nehodlá spokojit s ojetým autem z druhé ruky, má dnes díky těžké situaci automobilového průmyslu ohromný výběr. Populární Škodu Fabia i s novým benzinovým turbem 1.2 TSi a také v kombíkové verzi, obří Citroën Xsara Picasso nebo sedmimístnou Dacii Logan, kombíkovou Kiu cee´d se sedmiletou zárukou - všechna tahle auta dostane za maximálně čtvrt milionu korun.

A co je už skoro neuvěřitelné: nejlevnější nové vozy, miniauta typu Chevroletu Spark, pořídíte už za lehce přes 120 tisíc korun, větší Dacii Logan za 130 a Renault Thalia za 140 tisíc... Tyhle ceny sice platí jen pod podmínkou využití značkového leasingu, na nějž firmy dávají desetitisícové slevy, ale proč toho nevyužít? Právě francouzské automobilky jsou známé agresivní cenovou politikou a Renault nebo Citroën dávají při využití značkového leasingu slevy až 50 tisíc korun - a to už na "akčně" zlevněné modely. Takže do hranice 250 tisíc korun nyní pořídíte i v úvodu zmíněný Citroën Xsara Picasso SX s motorem 1.6: jeho ceníková cena je 458 900 korun, po slevě 169 000 Kč se dostává na necelých 290 tisíc - ovšem dalších 40 tisíc vám odečtou právě při využití firemního leasingu.

Také u Renaultu či Kie díky tomu dosáhnete na auta nižší střední třídy, tedy o třídu větší než je třeba Škoda Fabia - třeba na nový mégane i cee´d, ten dokonce ve verzi kombi. Ne všichni ovšem dávají leasing s přímou finanční výhodou - třeba Nissan nebo Škoda a mnozí další lákají na splátky jejich nulovým navýšením, pojištěním zdarma nebo třeba litými koly.

Auto s pětisetlitrovým kufrem za 160 tisíc

I kdybychom tedy leasing pominuli a podívali se jen na ceny za hotové, dá se zmíněný Renault Thalia s pětisetlitrovým kufrem koupit za 160 tisíc korun, Dacia Logan MCV s kufrem, který pojme 700 litrů (auto má rozvor 2,9 metru stejně jako dodávka VW Transporter) pak začíná na 199 000 Kč v hotovosti. Na opačném pólu nabídky je třeba nové Polo od Volkswagenu - Evropské auto roku 2010 - moderní a technicky vyspělý vůz, jehož cena začíná na 247 tisících korunách.

Další z kandidátů na Auto roku, malé rodinné MPV Citroën C3 Picasso, se do limitu nevjede o pouhých 2 900 Kč (252 900 Kč). Někteří (Fiat) pak stále nabízejí takzvané "šrotovné", tedy dodatečnou slevu při předložení dokladu o likvidace nebo odhlášení starého vozu - 12 tisíc vám sleví při koupi Pandy, dvojnásobek u Punta.

Zajímavá auta za čtvrt milionu

Tipy MF DNES pro rodiny i šetřílky najdete ZDE

A kupodivu sežene nové auto i horal, který potřebuje "čtyřkolku" s náhonem na všechna čtyři kola - konstrukčně letitá a prajednoduchá, uvnitř spartánsky vybavená Lada Niva za 246 tisíc korun vás sice odveze kamkoliv, ale žádné pohodlí si přitom neužijete. Další možností je lehce překročit 250tisícovou hranici a pořídit si Fiat Panda 4x4 Treking. Autíčko je to sice malé, ale systém pohonu všech kol je překvapivě účinný a lehké vozítko se s ním dostane daleko.

Velmi zajímavá by mohla být i nabídka mladoboleslavské Škodovky, jejíž populární fabia (loni se jich jen v Česku prodalo přes 17 tisíc kusů, což z ní dělá po octavii druhý nejprodávanější vůz) nejenže ještě oproti loňskému podzimu zlevnila - třeba u silnější verze motoru 1.2 HTP 51 kW o 10 tisíc korun na 234 900 Kč a základní verze stojí 199 900 korun, ale hlavně má po drobné optické změně, faceliftu, i nové motory TSI. A tohle čtyřválcové moderní benzinové turbo s přímým vstřikem paliva o obsahu 1,2 litru - ale výkonu 63 kW - teď Škoda v rámci zaváděcí akce nabízí za 249 900 korun. Kromě něj se do čtvrtmilionové hranice vejde i kombíková fabia, dokonce i se silnějším motorem (ale základní výbavou).

Co se motorů týče, zájemci o levný vůz musejí vzít většinou zavděk maloobjemovými benzinovými agregáty o objemu maximálně 1,5 litru; u miniaut většinou začínají litrové motory, u třídy malých vozů dvanáctistovky. Najdou se ovšem i naftové výjimky - superúsporné diesely nabízí třeba Kia v malém Picantu 1.1 CRDi i větším Riu 1.5 CRDi, nebo Renault v Thalii 1.5 dci, s přimhouřením oka by se do limitu zvýšeného o 900 korun vešlo i naftové Clio Storia.

A výbavy? Airbag řidiče najdete dnes už v základní výbavě všech vozů, většinou je k dispozici i ten pro spolujezdce, nebo se dá přikoupit za malý doplatek. Antiblokovací systém brzd ABS najdete také všude, stabilizační systém ESP si však musíte v naprosté většině případů dokoupit - třeba u fabie 1.2 s výbavou Classic za 17 tisíc korun, takže celková cena bude necelých 240 tisíc. Ceny za stabilizaci se překvapivě dost liší: 13 tisíc korun musíte vydat, chcete-li ji u malého Picanta od Kie, osm tisíc se připlácí u Renaultu Clio, ovšem pouze nového modelu - do Thalie ani starého Clia ESP nedostanete, a pouhých pět tisíc korun chtějí u Chevroletu (Spark). Zato třeba třídveřový VW Polo za 247 tisíc korun už má ESP v základní výbavě.

A pohodlí klimatizace si také nemusíte odříkat - příplatky se pohybují v rozmezí 10 až 20 tisíc korun. Třeba u Škodovky je to v rámci akčních paketů za 10 tisíc navíc, takže fabii s klimatizací lze mít už za 209 900 korun.

Ovšem spousta značek se do námi stanoveného čtvrtmilionového limitu nevejde vůbec - od japonských Subaru či Hondy přes americký Chrysler až po prémiové evropské značky Mercedes, BMW, Volvo či Audi. I když občas jen těsně: nejmenší Subaru, Justy, stojí 270 tisíc korun.

Přehled vozů do 250 000 Kč
- jsou započítány i leasingové slevy, uvedena vždy nejnižší cena modelu
Citroën
C1 1.0 - 144 900
stará C3 1.1 - 181 900
stará C3 1.4 - 189 900
nová C3 1.4 - 219 900
Berlingo First 1.4 - 184 900
Berlingo First 1.6HDi - 234 900
C4 1.4 - 213 900
Nemo - 229 900
nové Berlingo 1.6 - 239 900
Xsara Picasso 1.6 - 249 900
Dacia
Logan - 129 900
Logan MCV - 169 900
Sandero - 149 900
Fiat
Panda 1.1 - 162 900
Panda 1.2 - 199 900
Punto Evo - 222 900
Ford
Ka - 219 990
Fiesta - 219 990
Fusion - 229 990
Hyundai
i10 - 179 900
Accent - 189 900
i20 - 219 900
Matrix - 249 900
Chevrolet
Spark - 122 500
nový Spark - 194 900
Aveo 3 dv. - 147 900
Aveo 4 dv. - 157 900
Aveo 5 dv. - 142 900
Lacetti 5 dv. - 199 900
Lacetti SW (combi) - 209 900
Kia
Picanto 1.0 - 144 980
Picanto 1.1 CRDi - 214 980
Rio 5D 1.4 - 174 980
Rio 1.5 CRDi - 224 980
Rio 4D 1.4 - 184 980
Venga 1.4 - 239 980
cee´d 1.4 - 219 980
pro cee´d 1.4 - 239 980
cee´d SW (kombi) - 244 980
Lada
Priora - 199 900
Kalina - 182 900
Niva - 245 900
Martin Motors (Čína)
MM 520i 1.3 - 204 900
MM 520i 1.6 - 244 900
MM 520 1.3 (sedan) - 214 900
MM Freedom - 224 900
Mitsubishi
Colt CZ3 - 229 900
Nissan
Micra 3 dv. 1.2 - 189 300
Micra 5 dv. 1.2 - 224 300
Note 1.4 - 225 900
Opel
Corsa 3 dv. 1.0 - 219 800
Corsa 5 dv. 1.0 - 234 800
Corsa 3 dv. 1.2 - 241 800
Corsa 5 dv. 1.2 - 241 800
Corsa 3 dv. 1.4 - 246 800
Peugeot
107 5 dv. - 199 900
206+ 5 dv. - 229 900
207 3 dv. - 244 900
Renault
Nová Thalia - 139 900
Twingo - 149 900
Nové Clio Storia - 149 900
Nové Clio - 169 900
Nové Clio Grandtour - 194 900
Grand Modus - 219 900
Nové Kangoo - 219 900
Nový Mégane - 249 900
Seat
Ibiza SC - 228 900
Ibiza 1.2 - 238 900
Suzuki
Splash 1.0 - 179 900
Splash 1.2 - 224 900
Swift 1.3 - 194 900
Škoda
Fabia 1,2 HTP/44 kW - 199 900
Fabia Combi - 234 900
Toyota
Aygo - 199 990
Yaris - 229 900
Volkswagen
Polo - 246 800





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.