Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta na plyn ušetří i v cizině

aktualizováno 
- Majitelé automobilů na propan butan budou i na dovolené šetřit ve srovnání s kolegy využívajícími klasické pohonné hmoty, neboť plyn je ve velké většině turisticky vyhledávaných zemí o dost levnější než benzin a nafta. "Musí se ale připravit na to, že propan-butan je v cizině označen jinak než v tuzemsku - u čerpadel je pojmenován jako Autogas nebo GLP," říká Tomáš Hanzl, předseda LPG-klubu, který sídlí v Brandýse nad Orlicí a sdružuje motoristy využívající propan-butan.
V západní Evropě jsou stojany s plynem samoobslužné. "Motoristům doporučuji, aby vezli do ciziny vlastní redukci pro tankování plynu u holandských systémů s bajonetovým závitem. U některých zahraničních stanic sice redukce k zapůjčení mají, ale málokdy mohou nabídnout ty správné," pokračuje Tomáš Hanzl a upozorňuje, že zmíněné redukce lze ještě doma bez problémů koupit. "Stojí zhruba 550 korun a jsou k mání se dvěma druhy závitů M 14 a M 10," upřesňuje Tomáš Hanzl. Při západoevropských dálnicích obecně je plyn dražší, ovšem výhodou je nonstop provoz a fakt, že čerpadlo není třeba hledat. "Dostatečná síť čerpacích stanic s plynem je v Holandsku, Belgii, Dánsku, Itálii a Francii," dělí se o zkušenosti Tomáš Hanzl. "Méně hustou síť má Rakousko a Německo, kde navíc často chybí stojany s plynem u dálnic. Naopak hlavně při dálnicích je plyn k mání v Itálii, Slovensku a Slovinsku. Cestující do Chorvatska by měli počítat s tím, že plyn je v zemi k dostání hlavně ve stanicích v plynárenských firmách, kde však je prodej mnohdy omezen jen do 16 hodin. Ve Španělsku nečerpají plyn soukromým vozidlům." Plynové zařízení v automobilu nepotřebuje před delší výpravou na dovolenou zvláštní péči, pokud ovšem na cestu nepřipadne termín pravidelné kontroly a revize.
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.