Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta podraží během 4 let nejméně o 50 000 Kč

  10:27aktualizováno  10:27
Ceny osobních automobilů se kvůli plánovaným předpisům v Evropské unii během čtyř let zvýší minimálně o 2 000 eur (50 000 Kč). V rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport to řekl eurokomisař pro podnikaní a průmysl Günter Verheugen. Dodal však, že vyšší ceny budou kompenzovány nižší spotřebou pohonných hmot.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Musíme vycházet z toho, že do roku 2012 stoupnou ceny nových vozů v průměru minimálně o 2 000 eur," řekl Verheugen. Plánované předpisy zahrnují přísnější limity pro emise oxidu uhličitého a povinné vybavení automobilů elektronickým stabilizačním systémem (ESP) a pneumatikami s nízkým valivým odporem, píše agentura DPA.

"Považuji to za obhajitelné, pokud se vyšší náklady na pořízení během doby života automobilu vyplatí díky vyšší efektivitě při využívání paliva a menšímu riziku nehod," řekl Verheugen.

Podle komise by měly automobilky upravit výrobu a vývoj motorů tak, aby se emise z nových vozidel snížily ze současných asi 160 na 130 gramů na kilometr. Dalších deset gramů by mohly ušetřit energeticky úspornější technologie v autě, například u klimatizací. Pokud by takovým pravidlům automobilky nevyhověly, měly by platit pokuty.

Podle Verheugena bude možné dosáhnout navrhovaného snížení emisí nejpozději do roku 2015. Eurokomisař pro životní prostředí Stavros Dimas přitom prosazuje, aby nové limity pro emise začaly platit již od roku 2012, připomněla DPA.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.