Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta rostou s tlouštíky. Ford má figuríny s nadváhou

  13:27aktualizováno  3. ledna 15:32
Američanům přibývajícím na váze a na objemu se přizpůsobují i výrobci aut: rozšiřují sedadla, zvětšují interiér a při výzkumu používají nové virtuální figuríny simulující tlusté lidi. Domácí automobilky se touto cestou vydaly již před časem a nyní je následují producenti zahraničních značek dovážených na americký trh.
Vítězka Miss XXL Pavla Kosinová v autíčku Smart

Vítězka Miss XXL Pavla Kosinová si na nedostatek místa v minivozítku Smart, které vyhrála jako hlavní cenu, nestěžovala. Ale "kolena ve volantu" naznačují něco jiného... | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

Honda Civic modelové řady 2006 nabízí přední sedadla o téměř dva centimetry širší než v provedení 2005. Mluvčí Sage Marie řekl, že tím firma sleduje "rostoucí potřeby" svých zákazníků.

Stejně postupovala i značka Subaru, když novému vozu B9 Tribeca určenému výhradně americkým zákazníkům navrhla o 1,3 centimetru širší přední sedačky, než má dosud největší Subaru Legacy. O trochu více místa k sezení nabízí i do USA dovážené Mitsubishi Lancer.

Změny v interiérech si vynucuje skutečnost, že 62 procent dospělých Američanů má nadváhu nebo je obézních. Podle údajů výzkumné firmy NPD Group jde o dvojnásobek stavu před 35 lety.

Auta ale rostou i zvenku. Toyota přidala 1,2 centimetru nové generaci SUVčka RAV4 a až bezmála osm centimetrů modelům 4Runner, sienna, tacoma a avalon. Její mluvčí Paul Williamsen ovšem upozorňuje, že vedle pohodlí cestujících má více prostoru posloužit i větší bezpečnosti, zejména při bočním nárazu.

Automobilka Ford začala nedávno zřejmě jako první používat při počítačovém navrhování interiéru vozů unikátní sadu devíti virtuálních figurín (Oskarů) znázorňujících různé typy lidských postav, do níž zařadila i tak zvaného mohutného muže. Dospěla k tomu na základě poznatků, že průměrní američtí tlouštíci přibrali za uplynulých 40 let přes 12 kilogramů na váze a bezmála čtyři centimetry v bocích.

"Tohoto virtuálního panáka jsme vyrobili na základě rostoucích rozměrů lidí," uvedla v tisku mluvčí Fordu Jennifer Flakeová.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.