Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta starostů? Mercedes i trabant

aktualizováno 
Čím jezdí starostové? První muži i ženy větších měst mají většinou nové vozy. Na vesnicích jezdí starostové i ve dvacet let starých autech.
V garážích starostů najdeme i dvacetiletou Škodu 120

V garážích starostů najdeme i dvacetiletou Škodu 120 | foto: Martin AdamecMF DNES

Vozy, kterými jezdí starostové měst a obcí, jsou v centru pozornosti. Zatímco první muži a ženy radnic větších měst mají k dispozici zánovní auta zpravidla střední či vyšší třídy, starostům malých obcí nezbývá nic jiného, než k přesunům používat vlastní, v některých případech letitá auta.

Při jednáních starostů pak vedle sebe mohou parkovat zánovní moderní stroje i vozy, které mají svá nejlepší léta už dávno za sebou.

Mercedesem jenom služebně
Karlovarského primátora Zdeňka Roubínka vozí řidič čtyři roky starým služebním Mercedesem třídy E.

"Vůz má najeto asi 150 tisíc kilometrů a kromě primátora jej využívají i náměstci. Mercedes používá primátor pouze ke služebním cestám, do úřadu jezdí vlastním vozem,“ řekl mluvčí magistrátu Jakub Kaválek. „Při nákupu aut se snažíme šetřit, vybíráme z nabídek více prodejců,“ dodal mluvčí.

Magistrát disponuje dalšími patnácti vozy pro potřeby odborů, většinou se jedná o starší Škody Felicia, které město postupně nahrazuje modernějšími Fabiemi.

Na trabanta nedá dopustit
Německým automobilem jezdí i první muž sousedního Jenišova Ivan Truksa. Země vzniku je však tím jediným, co obě vozidla spojuje. Starosta Truksa totiž nedá dopustit na svého soukromého trabanta.

"Na pojížďky po Jenišově nebo po Karlových Varech mi trabant stačí,“ řekl starosta. Dvoutaktní vůz vyrobili v tehdejší NDR před více než osmnácti lety.

"Zatím o změně auta neuvažuji. Dokud bude dost náhradních dílů, nevidím důvod, proč si pořizovat modernější auto. Vyvaření podvozku stojí jen o něco málo víc než servisní prohlídka nové škodovky,“ podotkl Truksa.

Starosta ušetří, údržbu většinou zvládne sám. Umí například vyměnit čepy přední nápravy, za půl dne je schopný vyměnit i celý dvouválcový motor.

Příkladně věrný jedné značce a dokonce i typu je starosta Josefova Ladislav Čížek. Vozy Škoda 120 ale vždy po několika letech mění.

"Buď mi ho někdo nabourá, nebo se začne blížit termín technické kontroly,“ poznamenal Čížek. Jeho současné auto je dvacet let staré. "Nemusím se o ně bát, klidně můžu do kufru naložit tvárnice. Škodovka má navíc levný provoz, je přestavěná na pohon plynem,“ vypočítal přednosti svého auta, na něž si hrdě nalepil znak obce.

Ve vozovém parku starostů měst převažují domácí škodovky, nejoblíbenější jsou Octavie. Ty slouží například starostovi Aše Daliboru Blažkovi či starostce Františkových Lázní Libuši Chrástové. Vlajkovou loď škodovky si nemůže vynachválit starosta Mariánských Lázní Luděk Nosek. "Jsem moc spokojený,“ poznamenal.

Čím jezdí starostové

Karlovy Vary - Zdeněk Roubínek, Mercedes E, čtyři roky starý
Cheb - Jan Svoboda, Mazda 626, pět let
Sokolov - Karel Jakobec, Škoda Superb, dva roky
- Dalibor Blažek, Škoda Octavia, šest let
Mariánské Lázně - Luděk Nosek, Škoda Superb, čtyři roky
Ostrov - Jan Bureš, Toyota Avensis, šest let
Františkovy Lázně - Libuše Chrástová - Škoda Octavia, dva roky
Jáchymov - Zdeňka Fiedlerová, Škoda Octavia, tři roky stará
Josefov - Ladislav Čížek, soukromá Škoda 120, dvacet let
Jenišov - Ivan Truksa, soukromý Trabant 601, osmnáct let
Čím jezdí váš starosta? Pište do diskuze pod článkem.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.