Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta z Ameriky jsou kvůli slabému dolaru v kurzu

  11:01aktualizováno  11:01
Kde sehnat levně exkluzivní automobil? Ve Spojených státech. Slabý dolar v posledním roce výrazně zlevnil dovozy automobilů z USA a lidé si je začali objednávat. Na dovozu může nový majitel ušetřit zhruba třicet procent z ceny, kterou by za stejný vůz zaplatil v Česku.

Oživená ikona Dodge Challenger bude stát 20 tisíc dolarů, tedy asi 330 tisíc korun. | foto: Dodge

Levná auta z USA jsou lákadlem jak pro firmy, tak pro rodiny. Nejvíce se přitom dovážejí evropské nebo japonské značky aut. Například rozdíl v koncové ceně v Česku koupeného a z Ameriky dovezeného Mercedesu ML může být i 300 tisíc korun.

Zájem roste o desítky procent
"Objednávky mi za poslední rok vzrostly zhruba o padesát procent a kvůli velkému zájmu jsem začal dovážet auta i soukromým osobám. Dříve jsem se specializoval převážně na import vozů pro podnikatele," uvedl pro MF DNES Martin Skoček, spolumajitel firmy US Auto Aukce, která se specializuje na dovoz vozů a motorek z Ameriky.

To potvrzuje i další dovozce automobilů Jaroslav Zvonař, majitel obchodu VIP cars-Zvonař: "Poptávka mi jen od začátku letošního roku vyskočila o dvacet procent."

Oba prodejci přitom upozorňují na zásadní posun v požadavcích zákazníků. "Zatímco dříve lidé spíše chtěli starší auta nebo vyložené klasiky, teď si už poměrně často nechávají dovézt úplně nové vozy. Vyplatí se jim to," dodává Zvonař.

Podle něj za tím stojí právě levný dolar. Poptávka proto nyní převyšuje nabídku a lidé na individuálně dovezené vozy někdy čekají i více než dva měsíce.

Po přivezení do Česka navíc auto musí projít schválením do provozu v pověřené zkušebně, neboť Američané mají často například odlišné homologace pro osvětlení. Problémem u starších vozů může být i stupnice rychloměru jen v mílích za hodinu.

ýznamný podíl na růstu zájmu o vozy ze Spojených států má i nynější lepší dostupnost náhradních dílů než v minulosti. I vozy od evropských výrobců určené pro severoamerický trh mívají některé díly odlišné a sehnat je v Evropě bylo dříve obtížné. Nyní podle lidí z branže nebývá dodací lhůta na specifické součástky delší než jeden týden.

Nejvíce lákají terénní auta
Nejvíce se z USA do Česka dovážejí vozy evropských a japonských výrobců. V poslední době přitom patří mezi horké zboží zejména vozy do lehkého terénu (SUV), jako jsou například Mercedes ML či GL, nebo auta Infiniti (prémiová značka výrobce Nissan).

Zájemci o ně však narážejí na jeden zásadní problém: Američané stále nevěří motorům na naftu, které jsou naopak v Evropě nejžádanější. Proto je problém vůbec nějaké dieselové auto v amerických aukcích, odkud menší dovozci berou zboží nejčastěji, nalézt. Pokud se už takové auto v nabídce amerických prodejců objeví, bývá paradoxně levnější než jeho benzinové verze.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.