V Číně si s vymýšlením designu aut hlavu nelámou. Prostě ho okopírují.

V Číně si s vymýšlením designu aut hlavu nelámou. Prostě ho okopírují. | foto: Smart

Auta z Číny: smart za 120 tisíc, renaultomercedes a nissanofiat

  • 175
Situace mezi čínskými automobilovými výrobci je značně nepřehledná. Neuplyne týden, aby se na tamějším bouřlivě - letos vzrostly meziroční zisky o více než 60 % - a chaoticky se rozvíjejícím trhu neobjevila nějaká novinka. Dvě zajímavé z poslední doby jakoby z oka vypadly evropským vzorům.

Mernault nebo Rencedes
Evropě dosud neznámá soukromá automobilka Byd Auto se brzy pochlubí novým modelem F8, již čtvrtým v krátké historii značky. První v Číně zkonstruovaný kupé-kabriolet bude poměrně kompaktní 4,08 x 1,71 x 1,36 m, rozvor 2,52 m, přesto si designéři „vypůjčili“ nápady u velkých vzorů.

Pokud toužíte po kříženci Mercedesu CLK a Renaultu Mégane, Byd Auto Vám brzy vaše sny vyplní. Na výběr bude ze dvou šestnáctiventilových čtyřválců 1.8 (122 koní) a 2.0 (150 koní), cena se očekává kolem 200 tisíc renminbi (cca 558.000 Kč), v základní výbavě nebudou chybět elektrická okna, čtyři airbagy, DVD přehrávač a Bluetooth. Doby pohádkově nízkých cen jsou tedy v Číně zřejmě tytam, datum uvedení na trh zatím není známé. DALŠÍ FOTKY ZDE...

BYD F8

ZDROJ: ACSPY.COM

Čínský Smart jezdí na elektřinu
Zatímco konstruktéři firmy Byd si dali aspoň práci s jakýmsi výběrem prvků od různých výrobců, v čínské společnosti CMEC si hlavu nedělali vůbec a postavili poměrně věrnou kopii Hayekova Smartu, která svému originálu odpovídá i vnějšími rozměry.

S autorskými právy si komunistická Čína samozřejmě hlavu nedělá, pana Hayeka může uklidnit aspoň to, že tvůrci oprášili původní myšlenku vzniku Smartu a jejich minivozík pohání elektřina z akumulátorů. Dojezd činí cca 100 km, nejvyšší rychlost je omezena na městskou padesátku. Pan Chen, manažer firmy CMEC, prohlásil, že vůz není určen pro domácí trh, ale pro export do Evropy.

První se může těšit již příští rok Maďarsko a Anglie, zřejmě také proto, že v extrémně drahém Londýně jsou elektromobily osvobozeny od mýtného. Další země prý budou následovat časem, cena by se měla pohybovat kolem částky 4.200 eur (necelých 120 tisíc), tedy třetiny ceny Smartu.

Čínská Panda se jmenuje Velká zeď

Great Wall Panda
ZDROJ: RACEWAYNEWS.COM

Automobilka GreatWall zase „nakupovala“ u výrobců malých velkoprostorových vozítek a výsledkem je pozoruhodná směs Fiatu Pandy, Nissanu Note a přídě, pocházející zřejmě z Mitsubishi. Vůz zřejmě dostane bohatou výbavu, o technice nic bližšího známo není. DALŠÍ FOTKY ZDE...

DSG se bude vyrábět v Číně
Firma Borg Warner poskytne technologii své první dvojspojkové sekvenční převodovky čínské firmě Shanghai Automobile Gear Works, dceřinné společnosti Shanghai Automotive Industry Co. (SAIC). Tak se poprvé tato pokroková technologie oficiálně dostane do čínských rukou, prvním modelem, vybaveným čínskou variací na DSG, se zřejmě stane Roewe 750.

Jak dlouho potrvá, než i ostatní čínské automobilky „zázračně rychle“ vyvinou vlastní verze, samozřejmě už bez licenčních poplatků, je zatím ve hvězdách. Lze odhadovat, že příliš času to nezabere.


Elektromobil