Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem na dovolenou: Kudy nejlépe do Chorvatska

  14:29aktualizováno  14:29
Žádné bloudění i bez mapy, cesta většinou po dálnici a při správně zvoleném času odjezdu jen minimální zdržení v kolonách. Tak vypadá cesta do tisíc kilometrů vzdáleného Splitu. Když vyjedete z Prahy budete se koupat v moři za třináct hodin, za jednu cestu autem zaplatíte tři a půl tisíce.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Chystáte se jet na dovolenou do Chorvatska? Vyzkoušeli jsme, jak vypadá cesta k moři, na kterou se letos vydají tisíce Čechů.

Rozmyslete si kdy vyjet
Většina turistů mířících do Chorvatska udělá první chybu už na začátku. Na cestu totiž vyrazí v pátek vpodvečer s tím, že v sobotu dopoledne už budou na pláži.

Takhle však uvažují nejen Češi, ale i Rakušané a Němci. Výsledkem jsou až hodinové kolony na několika problematických místech. 

Kde podobná nebezpečí na trase Praha Split číhají, jsme zjišťovali o uplynulém víkendu.

Pokud je to vzhledem k objednanému ubytování alespoň trochu možné, vyplatí se do Chorvatska vyrazit během pracovního týdne. Volná cesta je jistá.

V horším případě vyjeďte alespoň v sobotu ráno. Největšímu náporu turistů se vyhnete a k moři přijedete v sobotu večer. O zaplacenou noc nepřijdete.

Okreska i superdálnice
Na cestě čeká řidiče několik zúžení, nepříjemná cesta po slovinské okresce v koloně aut a kamionů táhnoucích na jih, ale také jízda po nejmodernější dálnici v Evropě, na kterou najedeme v Záhřebu.

U vozu se spotřebou okolo sedmi a půl litru na sto kilometrů by se celková cena za jednu cestu měla pohybovat okolo 3500 korun.

Jak se jede k moři do Splitu
místo km čas
Praha 0 00:00
Jihlava 120 01:20
Hatě (CLO) 216 02:35
Wien 297 04:00
Graz 491 05:55
Spielfeld (CLO) 532 06:40
Maribor 553 06:45
Zgornje G. (CLO) 588 07:20
Krapina 608 07:50
Karlovac 697 08:50
Dlugopolje 1035  12:35
Split 1055 12:55

Chcete vědět více?

Podrobný popis cesty do Chorvatska, včetně itinerářů a cen mýtného najdete ve středeční příloze Auto-Moto MF DNES.
Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.