Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem na olympiádu do Turína

  19:19aktualizováno  19:19
Zimní olympiáda v Turíně je sice v plném proudu, ale pořád je ještě čas se na některé disciplíny podívat na vlastní oči. Sportovní fanoušci, kteří k dopravě do Itálie zvolí vlastní automobil, musí počítat s poměrně dlouhou cestou. Ta při odjezdu z Prahy a bez započítání nezbytných přestávek trvá téměř patnáct hodin. Za tuto dobu je nutné urazit necelých 1200 kilometrů.

ZOH TURÍN 2006
AKTUÁLNÍ ZPRAVODAJSTVÍ ...zde

Celkové náklady na cestu tam i zpět dosahují částky 6300 korun.

Dálniční známka je nutná v Rakousku (desetidenní za 230 Kč) a ve Švýcarsku (800 Kč). V Itálii se na dálnicích platí mýtné.

Díky tomu, že značná část trasy vede po dálnicích, velké problémy by se v případě příznivého počasí na cestě objevit neměly. Nebezpečím však může být hustý provoz v období jarních prázdnin, které v různých oblastech Německa, Rakouska, Švýcarska i Itálie začínají.

„V horách se střídají turnusy rekreantů. S nejhustějším provozem je proto nutné počítat o sobotách mezi osmou a šestnáctou hodinou. Na dálnicích je navíc silný provoz zejména kolem Vídně, Mnichova, Milána a Turína, dále pak na dálnici směrem od Innsbrucku do Itálie,“ říká Miroslav Preclík z autoklubu ÚAMK.

Přímo v okolí Turína pak budou kritické ranní a večerní hodiny, kdy se předpokládá návrat návštěvníků her ze sportovišť v okolí.

Itinerář cesty za 80 korun vypracuje ÚAMK, zdarma je nabízen na stránkách www.viamichelin.com a www.skoda-auto.cz.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.