Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autem roku se stala nová Octavia

  13:48aktualizováno  13:48
Autem roku 2005 v České republice zvolili motorističtí novináři novou Škodu Octavia. Druhý skončil Citroen C4, třetí je BMW řady 1. Octavia už dokázala uspět i v podobných anketách v zahraničí. Toyota Prius, evropské Auto roku, se v Česku nedostala ani do finále.

V jedenáctileté historii soutěže vyhrála tuzemská automobilka Škoda již potřetí. V prvním ročníku v letech 1994/95 uspěla s modelem Škoda Felicia a v roce 2001 s vozem Škoda Fabia Combi. 

Hlasování čtenářů:

Vybrala novinářská porota správné AUTO ROKU 2005? Jak byste hlasovali vy?

Nová Škoda Octavia, kterou automobilka začala prodávat loni v  červnu, získala i ocenění Auto roku 2004 v Srbsku a Černé Hoře a auto roku 2005 ve Finsku. V Německu vyhrála anketu Zlatý volant a v Miláně získala ocenění Nejkrásnější auto roku 2004. 

Výsledky hlasování Auto roku 2005
1. Škoda Octavia 189
2. Citroen C4 147
3. BMW řady 1 120
4. Volkswagen Golf 111
5. Renault Modus 83

zdroj:KMN

O výsledku české soutěže rozhodla odborná porota složená z 28 vybraných členů Klubu motoristických novinářů. Ta původně vybírala z 31 aut, které byly loni uvedeny na český trh. Uzávěrka byla 15. prosince. 

Odbornou soutěž letos neprovázelo hlasování laické veřejnosti o Nejoblíbenější auto roku. Situace byla nepřehledná a proto se vyhlašovatelé ankety - Svaz dovozců automobilů a Svaz automobilového průmyslu, ve spolupráci s KSM - dohodli na tom, že veřejnost letos mohla pouze tipovat, které auto se stane vítězem odborné ankety.

Evropským Autem roku 2005 byla už na sklonku loňského roku zvolena hybridní Toyota Prius, která kombinuje elektrický pohon s benzinovým. Tento vůz se však v české anketě nedostal ani do finále.

Motorističtí novináři zvolili novou Škodu Octavia autem roku 2005 v České republice. (16. ledna 2005)

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.