Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto bez klimatizace? Teď skoro neprodejné

aktualizováno 
Lidí, kteří vystoupí v parných dnech ze svého auta se zpocenými zády a zařeknou se, že jejich příští auto bude mít rozhodně klimatizaci, přibývá.

Klimatizace v autě se pomalu stává standardem | foto: Mazda

Letošní parné léto podle odborníků výrazně zvýšilo poptávku po automobilech s klimatizací. Platí to nejenom u nových vozů, ale také u ojetin.

Naopak ten, kdo prodává svůj ojetý vůz bez klimatizace, musí počítat s tím, že cena bude v těchto měsících o dost nižší, než jakou by dostal na jaře.

"Snažím se prodat svoji dobře udržovanou octavii. Nasadil jsem, myslím, docela výhodnou cenu, ale auto je bohužel bez klimatizace. Projel jsem několik autobazarů, ale všude mi říkají, že musím ještě s cenou níž, protože auto bez klimatizace se teď prodává opravdu hodně špatně,“ říká Lukáš Polášek z Kopřivnice Vlčovic.

Za dobře udržovanou naftovou octavii chtěl původně sto padesát tisíc korun, ale už je na sto čtyřiceti a stejně se mu ji nedaří prodat. A proč se jí chce zbavit? "No, já chci taky auto s klimatizací,“ říká Lukáš Polášek.

"Toto extrémně teplé léto opravdu zájem o klimatizaci zvýšilo,“ říká prodejce vozů ostravské společnosti Autocentrála Jiří Zlotý. Do Autocentrály přišlo v minulých týdnech prodat své vozy několik zákazníků, kteří shánějí nový vůz s klimatizací.

"Někteří prodali zpět i opravdu zánovní automobily, které ještě mohly dobře sloužit, a proto byl jejich prodej ztrátový. Ale klimatizace je prostě letos tahák,“ říká prodejce Jiří Zlotý.

"Naše autocentra zaznamenala enormní poptávku po všech vozech s klimatizací, prodeje těchto aut se zvedly o více než 35 % a poptávka stále roste, “ uvedl ředitel prodeje AAA AUTO Matyáš Kořínek a dodal, že horké léto učinilo z obvykle klidného prázdninového období žhavou prodejní sezónu.

Podle odborníků již zákazníci při koupi nových vozů začínají považovat klimatizaci za standard.

"Například u octavií už je klimatizace automaticky, ale zákazníci už ji požadují takřka automaticky i u fabií. Továrna se proto snaží vozy s takovou výbavou nejrůznějšími způsoby zvýhodňovat,“ říká prodejce Autocentrály Jiří Zlotý.

Zlotý tvrdí, že mnohem více jdou také na odbyt ojeté automobily, které také Autocentrála nabízí.

"Pokud nabízíme dva ojeté vozy zhruba stejné kvality, tak ten s klimatizací je okamžitě pryč.“ Podobnou zkušenost zažívají také pracovníci autobazaru Autocentrum Sitta v Mošnově.

"Obecně se dá říci, že zájem o vozy s klimatizací roste už několik posledních let. Ale toto parné léto ten zájem ještě o dost zvýšilo,“ říká manažer Autocentra Sitta Tomáš Břežný.

Manažer tvrdí, že o automobily s klimatizací mají zájem především mladší zákazníci, ti starší se ještě dokážou smířit s vozem bez klimatizace. "Stále častěji se zákazníci na klimatizaci ptají a požadují ji jako standard. To také znamená, že ceny vozů bez klimatizace se budou dále snižovat,“ říká Tomáš Břežný.

Klimatizace také již není zdaleka tak nedostupná, jako tomu bylo před lety. Mnohé automobilky nabízejí klimatizaci zdarma nebo ve výhodných balíčcích slev, také doplnění klimatizační náplně už dávno není tak drahé, jako tomu bylo někdy před pěti lety.

"Například podnikatelé se již pro klimatizaci rozhodují automaticky. Ono asi nepůsobí moc dobře, když přijedou někam na jednání a vystoupí z auta se zpocenými zády,“ říká Tomáš Břežný.

Odborníci však varují, že klimatizace může být při nesprávném používání také nebezpečná zdraví.

Pokud je například venku pětatřicet stupňů ve stínu, pak by si řidič měl klimatizaci nastavit optimálně na osmadvacet stupňů. Velké teplotní rozdíly totiž hrozí nachlazením.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.