Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Záhadný prototyp: v Česku se testuje auto, které nepotřebuje řidiče

  13:15aktualizováno  13:15
Ta prapodivná konstrukce značí jediné: bílé Audi A7 se speciální registrační značkou, kterou v Česku používají prototypy, má na střeše výbavu, díky které umí jezdit bez řidiče.
Testovací prototyp Audi A7 uzpůsobený pro autonomní jízdu

Jaká automobilka v Česku testuje vůz s autonomním řízením, se nedá odhadnout. To, že si zařízení pro skenování okolí vozí na střeše Audi A7 ještě neznamená, že na českých silnicích opravdu testuje německá značka.

Nejvzácnější na celém prototypu je totiž ta „věc“ na střeše. LIDAR skenující okolí stojí padesát tisíc eur, další statisíce výbava ukrytá uvnitř a nejvzácnější na tom všem je software, který dokáže všechna sesbíraná data rychle a efektivně vyhodnocovat. Celý systém navíc musí být dokonale robustní.

Fotogalerie

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.

Záhadný prototyp, který ukazuje, že auta schopná jízdy bez řidiče se zkoušejí i na českých cestách, potkal na „hradecké dálnici“ D11 čtenář iDNES.cz Lukáš Dvořák. Autonomní vozidla testují výrobci v běžném provozu, protože jde ale stále jen o vývojové prototypy, musí je za volantem jistit člověk, i když má přitom ruce v klíně.

Prototypy schopné jízdy bez řidiče už dnes testují v reálném provozu.

Velmi podobnou konstrukci s radarem skenujícím okolí vozí už několik let prototyp autonomního BMW od Bosche

Auto má české registrační značky začínající jediným písmenem „F“ se zelenými znaky, které používají testovací prototypy. Tradičně bývají vidět na vývojových speciálech Škody, které se právě v tomto revíru pohybují.

Bílé audi mělo podle Lukáše Dvořáka doprovod v podobě testovacího prototypu Seatu Toledo a octavie s pravostranným řízením.

Potkali jste záhadný prototyp také? Víte o něm více? Pište do redakce nebo do diskuze pod článkem.

Prototyp Audi A7 schopné jízdy bez řidiče
Prototyp Audi RS7 schopné jízdy bez řidiče

Audi má několik prototypů modelu A7 upravených pro autonomní řízení. Začátkem letošního roku přejel jeden z nich Ameriku, 900 kilometrů urazil bez zásahu řidiče.





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.