Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto budoucnosti: Jednoválec se sekretářkou

aktualizováno 
Auta zaplavují svět, ropy ubývá a lidé se nechtějí vzdát pohodlí ani při cestování v přeplněných městech. Kde bude svět automobilů na konci první dekády 21. století? Budeme ještě vůbec jezdit auty? Otázky pro italského designéra Giorgetta Giugiara, švýcarského vizionáře Franka Rinderknechta, výrobce minibiků Pavla Blatu, ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase a šéfredaktora časopisu Autodesign Jaroslava Duška.

Čtěte také: Auto jako nákupní košík ...ZDE 

Na blízkou i vzdálenější budoucnost světa dopravních prostředků odpovídá pět mužů, kteří auty žijí.

Jaká auta budeme řídit za pět let a jaké palivo budou čepovat?

Neusedneme raději do vlaků a autobusů?

Zajímá vás jaká auta řídí světoznámí automobiloví designéři?

ANKETA AUTO.IDNES.CZ: BUDOUCNOST AUTOMOBILŮ

Giugiaro : V autech už chybí jen sekretářka

Opravdovou budoucností je ekologie. Osobně příliš nevěřím využití vodíku jako alternativního zdroje energie v blízké době, protože by to vyžadovalo také změny na politicko-ekonomické úrovni. Předpokládám jeho větší využití až v delším časovém horizontu ...VÍCE

Rinderknecht: Auta se vzdají kudrlinek

Všichni výrobci se budou snažit vytvořit jedinečný, snadno rozpoznatelný design a charakter vozu. Auta se vzdají zbytečných kudrlinek ...VÍCE

 

Bambas: Nechme monarchistických manýrů

O vládních řidičích si nemyslím, že by to byli příklady bezohlednosti, jenom se jejich případnému a celkem výjimečnému selhání věnuje mimořádná publicita. Vztahům mezi lidmi by pomohlo opustit monarchistické manýry ...VÍCE

Blata: Za vzor vezměte motocykl

Situace na českých silnicích vyžaduje velmi schopného ekonomického poradce nebo kouzelníka ...VÍCE

 

Dušek: Zvítězí jednoválce

Převáží středoproudařská auta pro rodinu (snad čtyřmístná), ve kterých z 90 % jezdí  obvykle 1 až 2 osoby. Jsou to tzv. jednoválce nebo dvouválce - podle počtu osob, které se v nich "válí" ...VÍCE

První automobil vznikl před 120 lety. 29. ledna 1886 požádal Karl Benz o patent na svůj automobil. Co čeká svět automobilů v příštích letech?

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.