Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto do města? Skleník, do kterého se nastupuje kolem

  17:20aktualizováno  17:20
Nejfuturističtější exponát letošního frankfurtského autosalonu? Beze vší pochybnosti Peugeot Moovie. Skleněné "cosi" vypadá zboku jako stylizovaný zavináč, který internetový věk vkládá do emailových adres.

Odvahu navrhnout celoskleněné, necelé dva a půl metru dlouhé auto, které automobil ani v nejmenším nepřipomíná, nenašli designéři Peugeotu, ale třiadvacetiletý portugalský student průmyslového designu André Costa.

Auto - neauto se neprávem krčí ve stínu velké premiéry Peugeotu 407 v rohu stánku francouzské automobilky.

Moovie je studií ve své nejčistší podobě, představuje sny designérů, na výrobu si ambice nedělá. Do provozu jistojistě v nejbližších letech nevyrazí, skleněná karoserie by v crashtestech neuspěla. Skleník na kolech je 2,33 metru dlouhý, 1,8 metru široký a 1,54 metru vysoký. Pětisetkilogramové vozidlo pro městské přemisťování je pouze dvoumístné. Řidič moovie ovládá stejně jako auta dneška, v interiéru čeká volant, pedály, ovladač převodovky... vše ale v minimalistickém pojetí.

Na "karoserii" bylo potřeba použít průhledný materiál, který umožňuje velké zakřivení. Při nastupování se odkryje celý bok auta, cestující tak vstupují do jakéhosi průhledného tubusu skrz zadní kola.

Netradiční auto se nespokojí s obyčejnými koly. Ta zadní jsou vlastně velkými obručemi o průměru celého interiéru, posádka tak vlastně sedí v zadní nápravě. Namísto předních kol má moovie dvě koule, které usnadňují manévrovatelnost.

Francouzské UFO pohání elektromotor napájený bateriemi uloženými v podlaze auta.

Moovie je vítěznou prací letošního ročníku designérské soutěže Peugeotu. Letos se do finále dostaly také dva návrhy českých designérů ...VÍCE

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Peugeot Moovie

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.