Papamobily: Auta, která proslavil Jan Pavel II. ...VÍCE ZDE |
Nynější majitel auta, které patřilo papežovi v době, kdy byl krakovským biskupem, zvedl těsně před sobotní pařížskou dražbou požadovanou cenu této prorezivělé Warszawy na 200 až 300 tisíc eur (asi 5,7 až 8,5 milionu korun).
A protože nikdo nenabídl víc než 60 000 eur, z dražby ho stáhl. Aukční síň Christie's, která dražbu pořádala, přitom odhadovala, že cena se bude pohybovat od pěti do patnácti tisíc eur.
Vůz z roku 1958 s poničenou karoserií i interiérem a s víc než půl milionem kilometrů na kontě se vyjímal trochu podivně mezi naleštěnými veterány zvučných značek, které Christie's v dražbě nabízela.
Prodával se i s papíry na občanské jméno pozdějšího papeže Karola Wojtyly. Ten s ním nikdy sám nejezdil, protože neměl řidičský průkaz. Vozil ho šofér, kterému ho později za symbolickou cenu přenechal. Vůz, který pak šofér daroval synovci, stál léta ve stodole u Krakova a podle toho také vypadá.
Mezi auty, která se v dražbě prodala, byl i sportovní Aston Martin, kterým v 50. letech jezdil britský herec Peter Ustinov, nebo v secesních křivkách vyvedený Clément-Bayard z roku 1910, který si ještě v 70. letech "zahrál" v jednom filmu s Ursulou Andressovou. Ten se prodal za 65 000 eur, některé další vozy až za 330 tisíc.
Bezkonkurenčně nejvyšší ceny ale dosáhl Jaguar z roku 1952, který vyhrál v dlouhé řadě závodů té doby a za který dal jeho nový majitel 1,25 milionu eur, tedy asi 36 milionů korun.
Modrý Ford Escort papeže Jana Pavla II. vydražil v říjnu 2005 John O’Quinn za 690 tisíc dolarů ...více ZDE |