Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto lze na dovolenou pojistit, ale není to levné

aktualizováno 
V poslední chvíli před odjezdem na dovolenou jsem si vzpomněla, že bychom pro náročnou cestu mohli krátkodobě pojistit auto proti riziku havárie. Přitom jsem zjistila, že takovou službu nenabízejí všechny pojišťovny, a pokud ji nabízejí, tak za rozdílné ceny. Můžete poradit, kam se máme obrátit?
Renata Ř., Štěnovice

Krátkodobé pojištění automobilů nabízejí některé větší tuzemské pojišťovny,mezi nimiž je výjimkou například Generali. Jiné ústavy zase vážou dovolenkové připojištění na celoroční pojistnou smlouvu. "Klienta připojistíme, jen když má u nás sjednáno havarijní pojištění na celý rok," vysvětluje strategii IPB Pojišťovny Libuše Verbířová. Jiné firmy jsou schopny pojistit vůz kompletně i proti jednotlivým rizikům. "Auto lze pojistit třeba jen proti krádeži nebo proti poškození, kromě dalšího nabízíme také připojištění čelního skla proti rozbití kamenem," říká Václav Bálek z České pojišťovny. Připojištění nebo pojištění automobilu na dovolenou stojí stovky a častěji tisícovky korun. Rozdíly jsou dány jednak různými sazbami jednotlivých pojišťoven a jednak dobou, na kterou jsou ústavy schopny vůz krátkodobě pojistit. Zatímco Česká pojišťovna sjedná pojištění nejméně na tři měsíce, Česko-rakouská pojistí vozidlo i na třídenní výlet. "Krátkodobé pojištění u nás trvá nejméně čtyři a nejdéle devět měsíců," doplňuje Jaroslava Fašková z Allianz Pojišťovny. "Takto pojistíme buď nové auto, nebo vozidlo, které jeho majitel vlastní nejméně dva roky." Jak ukazuje tabulka s přehledem nabídek některých pojišťoven, může řidič vybírat. Motorista, který míří například do Chorvatska na čtrnáctidenní dovolenou se čtyři roky starou felicií s nejslabším motorem, zaplatí u České pojišťovny 2937 korun za tříměsíční pojistku, u Allianz 4625 korun za čtyřměsíční pojistku a 950 korun za dvoutýdenní pojistku u Českorakouské pojišťovny. Průzkum ukázal, že smlouvu lze uzavřít prakticky na počkání. Motorista potřebuje průkaz totožnosti, technický průkaz, osvědčení o technickém průkazu a pojišťovaný vůz. "S prohlídkou netrvají formality déle než patnáct minut," uvádí Jaroslava Fašková z Allianz.

Krátkodobé pojistné proti krádeži a havárii 1)

Model rok cena 2) cena 3) Česká4) Allianz5) Česko-rakouská
výroby pojišťovna pojišťovna 6)

Škoda Favorit 136 L 1992 143 500 57 000 1422 3020 620
Škoda Felicia 1.3 LX 1996 219 900 136 000 2937 4625 950
Fiat Punto 1.7 D 1997 295 000 164 000 4281 8761 1982
Toyota Corolla 1.4 XLI 1995 353 290 138 000 5264 11 658 2035
Peugeot 405 1.9 D GL 1992 448 050 127 000 5601 15 082 3010
Opel Vectra1.6 GL 1994 448 000 148 000 4575 11 872 2537

Poznámky: 1) Při pětiprocentní spoluúčasti v ČR a v Evropě, 2) cena nového automobilu v roce jeho zakoupení, 3) současná cena ojetiny podle Eurotaxu číslo 7-8/2000, 4) cena za pojištění na tři měsíce, 5) cena za pojištění na čtyři měsíce, 6) cena za pojištění na 14 dní. Ceny jsou v korunách.
Pramen: MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.