Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto můžu předělávat donekonečna

  15:25aktualizováno  15:25
Lidem prodává auta a jen má trochu volna, vylepšuje to vlastní. Dvaadvacetiletý Michal Roubal z Hradce Králové přiznává, že jako správný příznivce tuningu nemůže být se svým výtvorem nikdy spokojen. Přitom za jeho zády září nablýskaný sportovní fiat, s nímž se prý dá vyrazit skoro třístovkou.

Michal Roubal pózuje nad svým vozem na tuning srazu | foto: Jan StrouhalMF DNES

"Lidská představivost je nekonečná, jen záleží na času a penězích. Tohle auto má své mouchy a určitě by se dalo ještě vylepšit," říká vážně Roubal na víkendovém tuning srazu v České Skalici, než si ho začnou dobírat kamarádi. Na slečny prý takové auto působí spolehlivě.

Před pár roky přitom mladý muž začínal se Škodou Favorit, a když nebyly peníze, nezbylo než auto polepit lacinými samolepkami. Dnes se za to trochu stydí. Před půl rokem si však přivezl z Německa ojetý Fiat Coupé z roku 1998 a přes zimu mu věnoval všechnu péči. "Má dvoulitr, pětiválec v turbu, s tímhle motorem je to rarita," popisuje Roubal svůj vůz o výkonu 180 kilowatt.

Vyměnil kola a pořídil na ně spinery s točícími se hvězdicemi. Nechal předělat kapotu, předek, spojlery i prahy a sám si upravil motor. Cena vozu se tak už vyšplhala na dvojnásobek toho, zač jej koupil.

"Je to lepší než peníze propít. Radši je dám do hmotného majetku a vyrazím si občas s kamarády na nějaký sraz. Projedeme se v pěkném dni, popovídáme a zhodnotíme jiná auta," říká Roubal.

Tuning party Česká Skalice

Na zataženou oblohu v sobotním dopoledni však hledí milovníci tuningu s velikou nechutí. Celý předešlý den, jejž věnovali mytí a leštění kapoty, totiž zřejmě přijde vniveč.

"Vždycky před cestou umyju auto. Na rozdíl od mnoha jiných ho používám k běžnému ježdění, nejen pro soutěže," tvrdí jeden z Roubalových kamarádů. Tuning se podle něj může zvrhnout až do extrému, kdy majitelé vozí auta na srazy na vleku, aby si neodřeli zlaté šroubky a jinou drahou výbavu.

Na jedenáctý tuning sraz se minulý víkend sjelo na přehradu Rozkoš u České Skalice několik stovek přestavěných aut. Přijely i trabanty a stařičké škodovky. Pořadatelé v soutěži vybírali nejhlasitější výfuk a hodnotili nejlepší vozy podle interiéru, lakování, motoru, podvozku, kol či osvětlení.

"Všechno, co vydělám, nacpu do auta. Bydlím v jednopokojovém bytě, ale mám auto, za jehož cenu by se dal pořídit dům," směje se Roubalův kamarád.

Tuning party Česká Skalice

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz