Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto na horách? To je svoboda, říká šéf turistického centra

aktualizováno 
Stéphane Victor vede turistické středisko ve francouzském lyžařském centru Les Deux Alpes. Sjíždějí se tam motoristé i z velkých dálek a on jim rozumí. Také by neváhal jet na dovolenou autem třeba i 12 hodin. Tak dlouho sem totiž trvá cesta z Česka.
Je to dobrý nápad, podstoupit tak náročnou cestu za lyžováním?

Podívejte se na Němce nebo Belgičany. Ti v létě neváhají sednout do auta a také jet přes tisíc kilometrů na dovolenou do Španělska. Je to totiž výhodné - motorizovaní hosté nejsou v místě pobytu vázáni na hromadnou dopravu a snáze se pustí na výlet. Jednodušší je také doprava mezi hotelem a vleky. Když jedou na takovou dovolenou v autě čtyři lidé, musí to být výhodné i cenově.

Nač by čeští řidiči měli dávat v Alpách pozor?

Se sněhem máme problémy jen výjimečně. Když napadne, rychle cesty upravíme. Jen málokdy se stává, že někdo nedojede až do samotného střediska.

Doporučujete zimní pneumatiky, nebo řetězy?

Je lepší mít zimní gumy, ale kdo je nemá, nahradí je u nás v horách řetězy.

S parkováním nebývají problémy?

Placené je jen jedno parkoviště přímo u vleků a jedna garáž pro sto vozidel. Jinak je parkování zdarma a míst máme dost. Když je sezona v největším proudu, což je případ únorových školních prázdnin, trvá chvíli, než automobilista místo najde. Ale téměř vždy uspěje.

Jsou v zimních střediscích autoservisy pro pomoc v nouzi?

Pokud vím, většina středisek má malý autoservis, kde základní věci opraví.


Stéphane Victor, šéf turistického střediska v Les Deux Alpes, slibuje udržované silnice i dostupná parkoviště

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.