Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto na léto má i papež: Kabriolet G500

aktualizováno 
Kabriolet − nepopsatelný pocit svobody, vítr vám čechrá vlasy, čerstvý vzduch jitří smysly a děvčata se za vámi otáčí. Aspoň tak si představujeme jízdu bez střechy my. Kabriolet se však hodí i Svatému otci. Ten se s ním ale po riviéře dozajista prohánět nebude.

Mercedes G500 pro papeže | foto: Mercedes

Jeho střechyprostý speciál ale za pozornost rozhodně stojí. Jako základ byl totiž použit legendární terénní Geländewagen alias Mercedes G.

Obsah vatikánských garáží rozhodně levný není. Auta, která vozí Benedikta XVI., musí být obrněná, neprůstřelná...

Přímo "nekřesťanské" peníze musel stát nejnovější přírůstek vatikánských garáží.

Mercedes G − čistokrevný teréňák, na který nedají pravověrní off-roadisté dopustit, přežívá v nabídce Stuttgartské automobilky od roku 1979.

Se sněhobílým speciálem ale Benedikt XVI. asi do lesů a transylvánských hor za medvědy vyrážet nebude. Bude mu sloužit k letním přesunům ke středečním setkáním s poutníky na náměstí sv. Petra ve Vatikánu.

Vývoj prý trval technikům Mercedesu dva roky a podílel se na něm také Vatikán. Jako základ použili model G 500, což značí pětilitrový osmiválec. Papežský kočár má díky němu 296 koní (218 kW).

Bílý není jen lak pojmenovaný mystic white, ale také interiér, stupačky na zádi usnadňující nastupování jsou červené.

"Géčkový" kabriolet, který svatý otec právě převzal, rozhodně není prvním mercedesem, parkujícím ve vatikánských stájích. První byl v roce 1930 Nürburg 460 Pullman limousine pro Pia XI., nyní jezdí papež také pancéřovanými mercedesy třídy S a M.

Mercedes G500 pro papeže

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.