Auto na léto má i papež: Kabriolet G500

aktualizováno 
Kabriolet − nepopsatelný pocit svobody, vítr vám čechrá vlasy, čerstvý vzduch jitří smysly a děvčata se za vámi otáčí. Aspoň tak si představujeme jízdu bez střechy my. Kabriolet se však hodí i Svatému otci. Ten se s ním ale po riviéře dozajista prohánět nebude.

Mercedes G500 pro papeže | foto: Mercedes

Jeho střechyprostý speciál ale za pozornost rozhodně stojí. Jako základ byl totiž použit legendární terénní Geländewagen alias Mercedes G.

Obsah vatikánských garáží rozhodně levný není. Auta, která vozí Benedikta XVI., musí být obrněná, neprůstřelná...

Přímo "nekřesťanské" peníze musel stát nejnovější přírůstek vatikánských garáží.

Mercedes G − čistokrevný teréňák, na který nedají pravověrní off-roadisté dopustit, přežívá v nabídce Stuttgartské automobilky od roku 1979.

Se sněhobílým speciálem ale Benedikt XVI. asi do lesů a transylvánských hor za medvědy vyrážet nebude. Bude mu sloužit k letním přesunům ke středečním setkáním s poutníky na náměstí sv. Petra ve Vatikánu.

Vývoj prý trval technikům Mercedesu dva roky a podílel se na něm také Vatikán. Jako základ použili model G 500, což značí pětilitrový osmiválec. Papežský kočár má díky němu 296 koní (218 kW).

Bílý není jen lak pojmenovaný mystic white, ale také interiér, stupačky na zádi usnadňující nastupování jsou červené.

"Géčkový" kabriolet, který svatý otec právě převzal, rozhodně není prvním mercedesem, parkujícím ve vatikánských stájích. První byl v roce 1930 Nürburg 460 Pullman limousine pro Pia XI., nyní jezdí papež také pancéřovanými mercedesy třídy S a M.

Mercedes G500 pro papeže

Autor:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Zbyl na nás wartburg

Naše první auto: v letech 1962 až 1990 jsme jezdili ve wartburgu

„Všichni chtěli škodovku, wartburga nechtěl nikdo,“ vzpomíná nad fotkami z rodinného alba Jana Krutilová. Své první...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Audi zaplatí skoro 21 miliard korun jako pokutu za Dieselgate

Audi A6

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur (20,7 miliardy korun). Dceřiná firma koncernu...



Najdete na iDNES.cz