Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají

Koupit ojeté Volvo XC60 za čtvrtmilion je lákavé. Hogo fogo kočár je dnes v kurzu, sní o něm maminky na mateřské i pánové v letech. Je však třeba střízlivě hodnotit vlastní možnosti. Realitu odhalí první závada nebo potřeba přezout na zimní gumy, to vyjde klidně na 20 tisíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AP

stokrát lepší nová fabia než ty sragory z bazarů:-/

0 0
možnosti
JH

J62i64ř68í 42H48o16r15á78k

27. 1. 2018 10:27

Jezdím služebně mj. 10 let starým autem. Tuhle jsem se s ním vrátil z 4000 km dlouhého výletu. Ale protože by mi za něj dali nadprůměrně racionální Čehúni ani ne 3 měsíční platy, půjde na trochu důkladnější údržbu (rozvody za 20 tisíc) a bude jezdit dál.

Mimochodem: sice nemá EU5 což je škoda, ale je to dvoulitr. Na nějaký downsizovaný šunt nevěřím: ten bych oddělal už v záruce, ten může být na parádu a na každodenní ježdění do 50 km tam a 50 km zpátky 5 dnů v týdnu, ale ne na opravdové ježdění podle potřeby. Tak jezdím tím dvoulitrem, ten vydrží opravdu hodně.

0 0
možnosti

D30a51v33i12d 68Č90e29r33n51ý

19. 12. 2017 15:48

v podstatě jsou 2 zásadní investice do majetku a to je bydlení a auto. Zatímco u bydlení (zvlášť v dnešní době) prakticky není jiná možnost než se zadlužit, u auta tomu tak není. Navíc auto rozhodně není na celý život jako může být bydlení. Další věc je, že auto je pořád jen primárně prostředek užití (pominu teď lidi co se řízením živí a své osobní auto používají k podnikání). Tedy podle mě celkem racionální uvažování je nezadlužit se = nekupovat auto jen na odiv.

Holt prostě nejsme tak bohatí

1 0
možnosti
IV

Za tři platy? Kde se dá sehnat nové auto za 75 tisíc?

0 0
možnosti
JH

Článek psal asi akademik.8-oRv

0 0
možnosti
JK

Když má někdo 13000 čistého, tak si těžko může dovolit i ojetinu.

4 1
možnosti
TV

moje první ojetina stála 4200 a bylo to v době, kdy jsem byl na civilce. A uživil jsem to ;-) . Pravdou je, že jsem neměl závazky ani jsem nešetřil a neměl dluhy. A podnájem mě stál 1000kč se vším všudy.

0 0
možnosti
TV

vytahovat pravidlo o 3 hrubých platech mi přijde neadekvátní pro jakoukoliv zemi a občana s průměrným platem - ani průměrný němec by si za to nekoupil průměrné německé auto.

0 1
možnosti
JL

J68a93n 63L25u53k39á89š

19. 12. 2017 10:48

V tech USA to bude +/- platit, ale jde o to, ze auto je tam nutnost, pomerne dost se najezdi a jakmile prestava byt dostatecne spolehlive, je treba ho vymenit, coz byva tak po 3 letech.

Pokud najezdite mene a nechate si ho dele, muzete si dovolit investovat vic.

(Ostatne v USA jsou auta srovnatelne velikosti vyrazne levnejsi nez u nas.)

0 0
možnosti
JP

J43o23c30h 48P42a15v59e50l

15. 12. 2017 9:17

Článek je svým způsobem jednostranný. Pokud si někdo koupí ojeté SUV, nebo BMW X5 a nespočítá si náklady na provoz, je to debil. Ale není pravda, že na všechno nové za víc než tři měsíční platy bych měl jen hledět přes sklo autosalonu. Stačí si vygooglit nabídky operáků a i rodinné kombíky se dají najít pod 5 tisíc měsíčně. Anebo mám našetřeno a koupím nové za 400 tisíc včetně havarijní pojistky a zimáků. Ale mám nové auto v záruce, takže žádné další enormní náklady nejméně následující dva roky, platím jen jednu servisní prohlídku a olej za rok. Za tři roky to auto pořád můžu prodat za polovic, takže měsíční náklad zhruba 6 tisíc. Pokud místo toho koupím za 200 tisíc 5 let starou naftovou Oktávku, tak je jisté, že budu muset dalších 100k investovat v následujících třech letech do údržby a pak ji jako osmiletou prodám za 100 tisíc. Na peníze to vyjde stejně, 200 tisíc náklad na tři roky. Ale je rozdíl jezdit v novém autě, nebo v ojetině. Já osobně dal přednost novému vozu a myslím, že neutuchající obliba 5-letých ojetin se 150 kkm na tachometru je jen "zažraná" v lidech, racionální důvod k tomu není.

1 1
možnosti
JL

J47a22n 22L87u32k31á67š

19. 12. 2017 10:56

Jakozto majitel puvodne noveho vozu bych racionalni duvod videl.

Provozni naklady na auto byly alespon u mne v nejakych 3-8 letech stari nejnizsi. Auto je porad spolehlive, ale klesly naklady na pojistku a servis. Nemate uz zaruku, nemusite do znackoveho a i ten znackovy zlevnil o 20%, jelikoz vi, ze uz k nemu nemusim. Po osmi letech uz zacinaji prichazet drazsi opravy jako vymena rozvodu atp.

Pochopitelne tato idylka skonci, az auto zacne vyzadovat vetsi mnozstvi oprav a prestane byt spolehlive.

Jina vec je ovsem, ze 5-ti leta stocenka z bazaru casto nema nalitano 150k ale hodne pres 200 a tam uz ten racionalni duvod neni.

0 0
možnosti
JB

J40a52n 51B19e41n12h25á13k

11. 12. 2017 22:34

Další aspekt je ekologie. Západ neustále řeší emise spalovacích motorů, což je do jisté míry správně, pokud to ovšem nejde ruku v ruce s podporou spotřebního průmyslu. Já si například nemyslím, že je správné každý rok kupovat mobilní telefon nebo každý druhý rok nové auto. Vždyť výroba každého auta stojí strašně moc energie a zdrojů! Čili pořád si myslím, že světu ubližuje daleko méně patnáctiletý třílitrový dehtový bavorák, který si bere 7l/100 km nafty, případně jedničková oktávka "ftédéíčku", která si přes 5l/100 km opravdu nevezme, přičemž tato auta jsou běžně schopná najet 600-700 tkm, někdy i milion. Každá nová řada aut se u nás na firmě obměňovala po půlce nájezdu té předešlé... ruku na srdce - nějaké emisní normy svět spasí?

8 0
možnosti
JH

J49i12ř76í 93H61o55r23á87k

27. 1. 2018 10:30

Západ řeší ... ale neřeší, co emisí způsobí např. jen samotná výroba těch nových aut. I výroba elektromobilů!

1 0
možnosti
MM

ať si každý jezdí v čem chce....

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...