Diskuze
NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají
Děkujeme za pochopení.
A12l43o18i90s 71P52l96á31š69e66k
stokrát lepší nová fabia než ty sragory z bazarů
J62i64ř68í 42H48o16r15á78k
Jezdím služebně mj. 10 let starým autem. Tuhle jsem se s ním vrátil z 4000 km dlouhého výletu. Ale protože by mi za něj dali nadprůměrně racionální Čehúni ani ne 3 měsíční platy, půjde na trochu důkladnější údržbu (rozvody za 20 tisíc) a bude jezdit dál.
Mimochodem: sice nemá EU5 což je škoda, ale je to dvoulitr. Na nějaký downsizovaný šunt nevěřím: ten bych oddělal už v záruce, ten může být na parádu a na každodenní ježdění do 50 km tam a 50 km zpátky 5 dnů v týdnu, ale ne na opravdové ježdění podle potřeby. Tak jezdím tím dvoulitrem, ten vydrží opravdu hodně.
D30a51v33i12d 68Č90e29r33n51ý
v podstatě jsou 2 zásadní investice do majetku a to je bydlení a auto. Zatímco u bydlení (zvlášť v dnešní době) prakticky není jiná možnost než se zadlužit, u auta tomu tak není. Navíc auto rozhodně není na celý život jako může být bydlení. Další věc je, že auto je pořád jen primárně prostředek užití (pominu teď lidi co se řízením živí a své osobní auto používají k podnikání). Tedy podle mě celkem racionální uvažování je nezadlužit se = nekupovat auto jen na odiv.
Holt prostě nejsme tak bohatí
I65r40e34n82a 42V96r77á82n19o84v64á
Za tři platy? Kde se dá sehnat nové auto za 75 tisíc?
J11o26s84e30f 35H26i42l88d38e91b44r80a90n25d26t
Článek psal asi akademik.
J78a90k98u73b 26K70n47e11c41h90t45o82v29s67k89ý
Když má někdo 13000 čistého, tak si těžko může dovolit i ojetinu.
T59o38m31á50š 76V14e65l12e75m51a57n
moje první ojetina stála 4200 a bylo to v době, kdy jsem byl na civilce. A uživil jsem to ;-) . Pravdou je, že jsem neměl závazky ani jsem nešetřil a neměl dluhy. A podnájem mě stál 1000kč se vším všudy.
T40o94m58á31š 58V42e67l26e28m86a82n
vytahovat pravidlo o 3 hrubých platech mi přijde neadekvátní pro jakoukoliv zemi a občana s průměrným platem - ani průměrný němec by si za to nekoupil průměrné německé auto.
J68a93n 63L25u53k39á89š
V tech USA to bude +/- platit, ale jde o to, ze auto je tam nutnost, pomerne dost se najezdi a jakmile prestava byt dostatecne spolehlive, je treba ho vymenit, coz byva tak po 3 letech.
Pokud najezdite mene a nechate si ho dele, muzete si dovolit investovat vic.
(Ostatne v USA jsou auta srovnatelne velikosti vyrazne levnejsi nez u nas.)
J43o23c30h 48P42a15v59e50l
Článek je svým způsobem jednostranný. Pokud si někdo koupí ojeté SUV, nebo BMW X5 a nespočítá si náklady na provoz, je to debil. Ale není pravda, že na všechno nové za víc než tři měsíční platy bych měl jen hledět přes sklo autosalonu. Stačí si vygooglit nabídky operáků a i rodinné kombíky se dají najít pod 5 tisíc měsíčně. Anebo mám našetřeno a koupím nové za 400 tisíc včetně havarijní pojistky a zimáků. Ale mám nové auto v záruce, takže žádné další enormní náklady nejméně následující dva roky, platím jen jednu servisní prohlídku a olej za rok. Za tři roky to auto pořád můžu prodat za polovic, takže měsíční náklad zhruba 6 tisíc. Pokud místo toho koupím za 200 tisíc 5 let starou naftovou Oktávku, tak je jisté, že budu muset dalších 100k investovat v následujících třech letech do údržby a pak ji jako osmiletou prodám za 100 tisíc. Na peníze to vyjde stejně, 200 tisíc náklad na tři roky. Ale je rozdíl jezdit v novém autě, nebo v ojetině. Já osobně dal přednost novému vozu a myslím, že neutuchající obliba 5-letých ojetin se 150 kkm na tachometru je jen "zažraná" v lidech, racionální důvod k tomu není.
J47a22n 22L87u32k31á67š
Jakozto majitel puvodne noveho vozu bych racionalni duvod videl.
Provozni naklady na auto byly alespon u mne v nejakych 3-8 letech stari nejnizsi. Auto je porad spolehlive, ale klesly naklady na pojistku a servis. Nemate uz zaruku, nemusite do znackoveho a i ten znackovy zlevnil o 20%, jelikoz vi, ze uz k nemu nemusim. Po osmi letech uz zacinaji prichazet drazsi opravy jako vymena rozvodu atp.
Pochopitelne tato idylka skonci, az auto zacne vyzadovat vetsi mnozstvi oprav a prestane byt spolehlive.
Jina vec je ovsem, ze 5-ti leta stocenka z bazaru casto nema nalitano 150k ale hodne pres 200 a tam uz ten racionalni duvod neni.
J40a52n 51B19e41n12h25á13k
Další aspekt je ekologie. Západ neustále řeší emise spalovacích motorů, což je do jisté míry správně, pokud to ovšem nejde ruku v ruce s podporou spotřebního průmyslu. Já si například nemyslím, že je správné každý rok kupovat mobilní telefon nebo každý druhý rok nové auto. Vždyť výroba každého auta stojí strašně moc energie a zdrojů! Čili pořád si myslím, že světu ubližuje daleko méně patnáctiletý třílitrový dehtový bavorák, který si bere 7l/100 km nafty, případně jedničková oktávka "ftédéíčku", která si přes 5l/100 km opravdu nevezme, přičemž tato auta jsou běžně schopná najet 600-700 tkm, někdy i milion. Každá nová řada aut se u nás na firmě obměňovala po půlce nájezdu té předešlé... ruku na srdce - nějaké emisní normy svět spasí?
J49i12ř76í 93H61o55r23á87k
Západ řeší ... ale neřeší, co emisí způsobí např. jen samotná výroba těch nových aut. I výroba elektromobilů!
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...