Diskuze
NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají
Děkujeme za pochopení.
A81l39o48i63s 77P97l70á19š28e48k
stokrát lepší nová fabia než ty sragory z bazarů
J17i11ř27í 73H62o17r74á51k
Jezdím služebně mj. 10 let starým autem. Tuhle jsem se s ním vrátil z 4000 km dlouhého výletu. Ale protože by mi za něj dali nadprůměrně racionální Čehúni ani ne 3 měsíční platy, půjde na trochu důkladnější údržbu (rozvody za 20 tisíc) a bude jezdit dál.
Mimochodem: sice nemá EU5 což je škoda, ale je to dvoulitr. Na nějaký downsizovaný šunt nevěřím: ten bych oddělal už v záruce, ten může být na parádu a na každodenní ježdění do 50 km tam a 50 km zpátky 5 dnů v týdnu, ale ne na opravdové ježdění podle potřeby. Tak jezdím tím dvoulitrem, ten vydrží opravdu hodně.
D63a93v27i31d 70Č80e17r67n58ý
v podstatě jsou 2 zásadní investice do majetku a to je bydlení a auto. Zatímco u bydlení (zvlášť v dnešní době) prakticky není jiná možnost než se zadlužit, u auta tomu tak není. Navíc auto rozhodně není na celý život jako může být bydlení. Další věc je, že auto je pořád jen primárně prostředek užití (pominu teď lidi co se řízením živí a své osobní auto používají k podnikání). Tedy podle mě celkem racionální uvažování je nezadlužit se = nekupovat auto jen na odiv.
Holt prostě nejsme tak bohatí
I36r31e34n76a 50V63r51á31n90o79v29á
Za tři platy? Kde se dá sehnat nové auto za 75 tisíc?
J39o38s46e41f 52H42i91l45d76e26b17r87a36n98d82t
Článek psal asi akademik.
J48a48k46u41b 22K52n29e74c85h40t59o63v32s41k25ý
Když má někdo 13000 čistého, tak si těžko může dovolit i ojetinu.
T93o31m43á33š 65V79e88l27e47m24a32n
moje první ojetina stála 4200 a bylo to v době, kdy jsem byl na civilce. A uživil jsem to ;-) . Pravdou je, že jsem neměl závazky ani jsem nešetřil a neměl dluhy. A podnájem mě stál 1000kč se vším všudy.
T81o19m24á45š 50V51e79l69e81m52a43n
vytahovat pravidlo o 3 hrubých platech mi přijde neadekvátní pro jakoukoliv zemi a občana s průměrným platem - ani průměrný němec by si za to nekoupil průměrné německé auto.
J87a64n 86L19u70k55á22š
V tech USA to bude +/- platit, ale jde o to, ze auto je tam nutnost, pomerne dost se najezdi a jakmile prestava byt dostatecne spolehlive, je treba ho vymenit, coz byva tak po 3 letech.
Pokud najezdite mene a nechate si ho dele, muzete si dovolit investovat vic.
(Ostatne v USA jsou auta srovnatelne velikosti vyrazne levnejsi nez u nas.)
J10o23c66h 91P75a27v11e58l
Článek je svým způsobem jednostranný. Pokud si někdo koupí ojeté SUV, nebo BMW X5 a nespočítá si náklady na provoz, je to debil. Ale není pravda, že na všechno nové za víc než tři měsíční platy bych měl jen hledět přes sklo autosalonu. Stačí si vygooglit nabídky operáků a i rodinné kombíky se dají najít pod 5 tisíc měsíčně. Anebo mám našetřeno a koupím nové za 400 tisíc včetně havarijní pojistky a zimáků. Ale mám nové auto v záruce, takže žádné další enormní náklady nejméně následující dva roky, platím jen jednu servisní prohlídku a olej za rok. Za tři roky to auto pořád můžu prodat za polovic, takže měsíční náklad zhruba 6 tisíc. Pokud místo toho koupím za 200 tisíc 5 let starou naftovou Oktávku, tak je jisté, že budu muset dalších 100k investovat v následujících třech letech do údržby a pak ji jako osmiletou prodám za 100 tisíc. Na peníze to vyjde stejně, 200 tisíc náklad na tři roky. Ale je rozdíl jezdit v novém autě, nebo v ojetině. Já osobně dal přednost novému vozu a myslím, že neutuchající obliba 5-letých ojetin se 150 kkm na tachometru je jen "zažraná" v lidech, racionální důvod k tomu není.
J97a26n 89L70u19k60á49š
Jakozto majitel puvodne noveho vozu bych racionalni duvod videl.
Provozni naklady na auto byly alespon u mne v nejakych 3-8 letech stari nejnizsi. Auto je porad spolehlive, ale klesly naklady na pojistku a servis. Nemate uz zaruku, nemusite do znackoveho a i ten znackovy zlevnil o 20%, jelikoz vi, ze uz k nemu nemusim. Po osmi letech uz zacinaji prichazet drazsi opravy jako vymena rozvodu atp.
Pochopitelne tato idylka skonci, az auto zacne vyzadovat vetsi mnozstvi oprav a prestane byt spolehlive.
Jina vec je ovsem, ze 5-ti leta stocenka z bazaru casto nema nalitano 150k ale hodne pres 200 a tam uz ten racionalni duvod neni.
J60a42n 77B46e56n18h43á14k
Další aspekt je ekologie. Západ neustále řeší emise spalovacích motorů, což je do jisté míry správně, pokud to ovšem nejde ruku v ruce s podporou spotřebního průmyslu. Já si například nemyslím, že je správné každý rok kupovat mobilní telefon nebo každý druhý rok nové auto. Vždyť výroba každého auta stojí strašně moc energie a zdrojů! Čili pořád si myslím, že světu ubližuje daleko méně patnáctiletý třílitrový dehtový bavorák, který si bere 7l/100 km nafty, případně jedničková oktávka "ftédéíčku", která si přes 5l/100 km opravdu nevezme, přičemž tato auta jsou běžně schopná najet 600-700 tkm, někdy i milion. Každá nová řada aut se u nás na firmě obměňovala po půlce nájezdu té předešlé... ruku na srdce - nějaké emisní normy svět spasí?
J64i85ř18í 46H19o10r78á57k
Západ řeší ... ale neřeší, co emisí způsobí např. jen samotná výroba těch nových aut. I výroba elektromobilů!
M31i44c71h74a26l 98M20e15l32e73n
ať si každý jezdí v čem chce....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Prodám rodinný dům
Masarykova, Němčice nad Hanou, okres Prostějov
2 700 000 Kč